statystyki

Kraków na dobre przepędzi reklamowe koszmarki

autor: Jakub Pawłowski26.09.2018, 07:27; Aktualizacja: 26.09.2018, 08:32
Polska, Kraków

Polska, Krakówźródło: ShutterStock

Stolica małopolski jest już na przedostatniej prostej do przyjęcia przepisów, które mają zapewnić reklamowy porządek w reprezentacyjnych dzielnicach miasta. Po trzech latach pracy i konsultacji zarówno mieszkańcy, jak i przedsiębiorcy, którzy zgłosili łącznie blisko 700 uwag, mogą widzieć światełko w tunelu.

Już dzisiaj radni podejmą bowiem decyzję, co zrobić ze zgłoszonymi stanowiskami: jak je rozpatrzyć i które uwzględnić w ostatecznym kształcie uchwały. Wtedy przyjęcie dokumentu, który miał wstępnie obowiązywać już od 2016 r., będzie formalnością.

To już trzeci rok obowiązywania ustawy krajobrazowej (Dz.U. z 2015 r. poz. 774), która dała gminom narzędzia, by uregulowały obecność krzykliwych reklam i wprowadziły ograniczenia dla konkretnych rodzajów banerów, szyldów lub ogłoszeń wyświetlanych w publicznej przestrzeni. Wciąż jednak wielu samorządowców podchodzi do nich z dużą rezerwą. I chociaż krakowska uchwała nie byłaby pierwszym takim aktem w Polsce, to niewykluczone, że ostałaby się dłużej niż inne, które były wielokrotnie uchylane przez wojewodów lub zaskarżane do sądów.


Pozostało 70% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj

Polecane