statystyki

Konsument to największy wygrany kampanii wyborczej

autor: Małgorzata Kryszkiewicz12.10.2015, 07:18; Aktualizacja: 12.10.2015, 08:29
telefon, konsument

Mimo że ustawy mają wzmocnić pozycję konsumentów, to jednak przyjmowane są przez prawników z niejaką rezerwą.źródło: ShutterStock

Mniej pułapek, więcej przywilejów dla klientów instytucji finansowych. Taki ma być skutek ustaw uchwalonych pod koniec kadencji parlamentu.

Dwie nowele prawa bankowego, ustawa o wsparciu kredytobiorców znajdujących się w trudnej sytuacji finansowej, którzy zaciągnęli kredyt mieszkaniowy, oraz ustawa o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej – to prezenty, jakie rządzący postanowili na pożegnanie najsłabszym uczestnikom rynku finansowego (patrz: tabela). Obecnie wszystkie te akty prawne oczekują na podpis prezydenta.

Mimo że ustawy mają wzmocnić pozycję konsumentów, to jednak przyjmowane są przez prawników z niejaką rezerwą.

– Z wyłączeniem nowelizacji prawa bankowego, która jest konieczna ze względu na kwietniowy wyrok Trybunały Konstytucyjnego stwierdzający niezgodność z konstytucją przepisów o bankowym tytule egzekucyjnym (sygn. akt P 45/12), nie sposób nie odnieść wrażenia, że są to akty prawne uchwalane w trybie wyborczym, a więc nastawione nie na poprawę prawa, a na zyskanie głosów w nadchodzących wyborach parlamentarnych – zauważa Andrzej Jakubiec, adwokat, doktor Uniwersytetu Łódzkiego, partner w kancelarii Janeta, Jakubiec, Węgierski.


Pozostało jeszcze 76% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Poradnik konsumenta

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj

Polecane