Rękojmia nie daje gwarancji, czy i kiedy odzyskamy pieniądze

autor: Tomasz Jurczak24.08.2015, 07:00
konsument, umowa, komputer

Zgodnie z nową ustawą o prawach konsumentów jeżeli żądanie w ramach rękojmi złożone przez konsumenta przy reklamacji dotyczy naprawy, wymiany na nowy lub obniżenia ceny towaru, to na przedsiębiorcy spoczywa obowiązek rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.źródło: ShutterStock

Konsument odstępując od umowy powinien wskazać w piśmie termin, w którym oczekuje zwrotu zainwestowanych w zakup pieniędzy. Prawo nie określa bowiem konkretnie ile czasu przedsiębiorca ma na ich oddanie, a nawet na rozpatrzenie reklamacji, choć powinien to zrobić niezwłocznie. W przypadku naprawy, wymiany i obniżenia ceny towaru ma na to 14 dni.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:gazetaprawna.pl
Polub Gazetaprawna.pl

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Poradnik konsumenta

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj

Polecane