statystyki

Prawo powinno zapewniać pełną ochronę klientów upadłych biur podróży

autor: Anna Krzyżanowska13.08.2015, 07:10; Aktualizacja: 13.08.2015, 09:09
W praktyce funkcjonuje rozwiązanie, które już kilka lat temu było kwestionowane przez Komisję Europejską.

W praktyce funkcjonuje rozwiązanie, które już kilka lat temu było kwestionowane przez Komisję Europejską.źródło: ShutterStock

Poszkodowany klient zgłasza się do marszałka województwa z roszczeniem. Marszałek przekazuje te informacje do gwaranta, który dokonuje wypłat. I tu mamy dwa podstawowe problemy - mówi w wywiadzie dla DGP Dr Piotr Cybula radca prawny z kancelarii Bielański i Wspólnicy Adwokaci, Radcowie Prawni Spółka Partnerska.

Po fali upadłości biur podróży z 2012 r. ustawodawca zdecydował o zmianie przepisów chroniących klientów niewypłacalnych firm. Czy regulacje te są wystarczające?

Znowelizowane przepisy to tylko część regulacji składających się na pewien system. Wiele wskazuje na to, że również po tych zmianach klienci nie mają jednak co liczyć na pełne zwroty wpłaconych środków z zabezpieczenia finansowego organizatorów turystyki.


Pozostało jeszcze 73% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Poradnik konsumenta

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj

Polecane