statystyki

Jakie prawa ma konsument na letnich wyprzedażach

autor: Łukasz Sobiech16.08.2013, 07:15; Aktualizacja: 19.08.2013, 11:54
Wyprzedaże

Wyprzedaże

Przeceniony towar też można reklamować. Obowiązują tu takie same zasady jak przy nabyciu za pełną cenę. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy obniżka wynika z wady rzeczy, o której sprzedający poinformował klienta.

Każdy konsument, dokonując zakupu określonego towaru, ma zagwarantowaną ochronę ustawową. W praktyce zatem gdy okaże się, że zakupiony nawet na posezonowej wyprzedaży czy w promocji towar jest niezgodny z umową, to kupujący ma dwa możliwości. W pierwszej kolejności może domagać się doprowadzenia zakupionego urządzenia do stanu zgodnego z umową poprzez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy egzemplarz, chyba że naprawa albo wymiana jest niemożliwa lub wymaga nadmiernych kosztów. Warto pamiętać, że przy ocenie nadmierności kosztów, zgodnie z ustawą, uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.


Pozostało 90% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Poradnik konsumenta

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj

Polecane