statystyki

Jakie prawa ma konsument na letnich wyprzedażach

autor: Łukasz Sobiech16.08.2013, 07:15; Aktualizacja: 19.08.2013, 11:54
Wyprzedaże

Wyprzedaże

Przeceniony towar też można reklamować. Obowiązują tu takie same zasady jak przy nabyciu za pełną cenę. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy obniżka wynika z wady rzeczy, o której sprzedający poinformował klienta.

Każdy konsument, dokonując zakupu określonego towaru, ma zagwarantowaną ochronę ustawową. W praktyce zatem gdy okaże się, że zakupiony nawet na posezonowej wyprzedaży czy w promocji towar jest niezgodny z umową, to kupujący ma dwa możliwości. W pierwszej kolejności może domagać się doprowadzenia zakupionego urządzenia do stanu zgodnego z umową poprzez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy egzemplarz, chyba że naprawa albo wymiana jest niemożliwa lub wymaga nadmiernych kosztów. Warto pamiętać, że przy ocenie nadmierności kosztów, zgodnie z ustawą, uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.


Pozostało jeszcze 90% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Poradnik konsumenta

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj

Polecane