Co zrobić, gdy oszukał cię przedsiębiorca zarejestrowany poza granicami kraju
E-sklepy sprzedające na terenie Polski nie muszą rejestrować tu swej działalności. Dochodzenie roszczeń w przypadku podmiotu zarejestrowanego za granicą jest trudniejsze, warto więc sprawdzić, gdzie dany sklep ma siedzibę. Jeżeli jest to jeden z krajów UE (prócz Danii), to konsumentom pomaga działająca od 2009 r. procedura sądowa w sprawach drobnych roszczeń (do 2 tys. euro). Ma ona na celu usprawnienie rozwiązywania sporów transgranicznych w państwach członkowskich.
Nie jest wymagany udział profesjonalnego prawnika i formularze i wskazówki, jak postępować, są dostępne na stronie Komisji Europejskiej w Europejskim Atlasie Sądowniczym w Sprawach Cywilnych (http://ec.europa.eu/justice home/judicialatlascivil/html/sc filling pl pl.htm). Pomocą służy też Europejskie Centrum Konsumenckie. Jeśli sklep nie jest zarejestrowany w UE, dochodzenie roszczeń może być trudne. Jeśli nie można zapłacić za towar przy odbiorze, lepiej nie ryzykować.
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama