statystyki

Nieuczciwe praktyki rynkowe i kosztowne SMS-y. Serwisy internetowe przegrały z UOKiK

autor: Patryk Słowik30.01.2019, 07:52; Aktualizacja: 30.01.2019, 08:52
Jak nietrudno zgadnąć, były to SMS-y premium po kilkadziesiąt złotych każdy.

Jak nietrudno zgadnąć, były to SMS-y premium po kilkadziesiąt złotych każdy.źródło: ShutterStock

Serwisy HotAwards i HotPrizes były promowane w sugerujący konsumentom sposób, że biorą oni udział w konkursie. Tymczasem chodziło jedynie o to, by naiwniacy wysłali kosztowne SMS-y. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że przedsiębiorcy stosowali nieuczciwe praktyki rynkowe.

 Marek Niechciał wydał dwie decyzje w tej sprawie. Dotyczą one firm: Karcz-Provider Kamil Karcz z Sułkowic oraz Leaders z Andrychowa. Ta pierwsza – relacjonuje UOKiK na swej stronie internetowej – prowadziła serwis HotAwards, przejęty następnie przez założoną i kontrolowaną przez tego przedsiębiorcę spółkę Leaders, która na jego bazie utworzyła serwis HotPrizes.

Obydwa serwisy były promowane przy udziale współpracujących z przedsiębiorcami partnerów. Konsumenci widzieli w internecie reklamy informujące o możliwości otrzymania m.in. tabletów, laptopów, konsoli do gier, telefonów komórkowych. Były one opatrzone hasłami w rodzaju: „Wygraj”, „Wystarczy kilka minut!”. Po rozwiązaniu zadania konkursowego pojawiał się napis typu: „Gratulacje! Udało ci się!”, a następnie komunikat: „To już ostatni krok! Uzupełnij swoje dane. Wyślij SMS’a o treści (…) pod numer (…)”.


Pozostało jeszcze 44% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Poradnik konsumenta

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj

Polecane