statystyki

Budowa nieruchomości: Kiedy potrzebny jest plan zagospodarowania?

autor: Maciej Nowak15.12.2015, 09:45; Aktualizacja: 15.12.2015, 09:46
balkon, nieruchomość

Ustawodawca jednocześnie zastrzegł, że zarówno miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego, jak też studia uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego uchwalone przed nowelizacją zachowują mocźródło: ShutterStock

Zamierzam wybudować większy obiekt handlowy, którego powierzchnia wyniesie ok. 2000 mkw. Do tej pory w przepisach prawnych istniały rozbieżności na temat zasad sytuowania takich obiektów, ale wiem, że niedawno zmieniły się przepisy w tym zakresie. Czy w związku z tym doprecyzowano, na podstawie jakiego instrumentu planistycznego – planu miejscowego czy decyzji o warunkach zabudowy – mogą być lokalizowane tego typu obiekty?

Do niedawna istniał duży problem związany z wykładnią przepisów dotyczących lokalizacji wielkopowierzchniowych obiektów handlowych. Zarówno w doktrynie, jak i orzecznictwie istniały poważne rozbieżności na temat tego, co dokładnie należy uznać za wielkopowierzchniowe obiekty handlowe (obiekty o powierzchni sprzedaży przekraczającej 400 mkw. czy 2000 mkw., czy może jeszcze inaczej wyodrębnione obiekty). Wątpliwości dotyczyły również tego, na jakiej podstawie można lokalizować wielkopowierzchniowe obiekty handlowe: decyzji o warunkach zabudowy czy też planu miejscowego. Niestety różne sądy i organy administracji publicznej orzekały na różne sposoby.

Jednak w noweli ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z 25 sierpnia 2015 r. ustawodawca zdecydował się w końcu kwestie te wyjaśnić. Wprowadzono następujące zmiany:


Pozostało 60% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Rankingi i raporty

Galerie