statystyki

O winie przedsiębiorcy nie decyduje liczba oszukanych klientów

autor: Małgorzata Kryszkiewicz21.04.2015, 08:14; Aktualizacja: 21.04.2015, 09:17
Firma przyjazna MSP na start

Sprawa, na tle której sformułowany został ten wniosek, dotyczyła sporu między węgierskim urzędem ochrony konsumentów a UPC.źródło: Materiały Prasowe

Podanie błędnej informacji przez przedsiębiorcę zawsze stanowi nieuczciwą praktykę handlową, chociażby informacja ta była skierowana tylko do jednego konsumenta – orzekł Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE).

Sprawa, na tle której sformułowany został ten wniosek, dotyczyła sporu między węgierskim urzędem ochrony konsumentów a UPC. Operator telekomunikacyjny podał bowiem jednemu ze swoich klientów błędną informację co do możliwej daty rozwiązania umowy. Skutkiem tego był on abonentem sieci miesiąc dłużej, niż musiał. Dowiedziawszy się, że został wprowadzony w błąd, zgłosił się do inspekcji ochrony konsumentów, która przyznała mu rację i ukarała UPC grzywną. Operator jednak odwołał się od tej decyzji, a sprawa zawędrowała aż do węgierskiego sądu najwyższego. Ten zaś zdecydował się zadać pytanie prawne TSUE. Nie był bowiem pewien, czy za praktykę handlową w rozumieniu dyrektywy 2005/29/WE o nieuczciwych praktykach handlowych można uznać podanie do wiadomości niezgodnej z prawdą informacji jednemu tylko konsumentowi.


Pozostało 60% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Polecane