statystyki

Ograniczenia reklamy aptek zbyt restrykcyjne

autor: Patryk Słowik15.07.2020, 17:00
W orzecznictwie sądowym zakaz jest rozumiany bardzo szeroko.

W orzecznictwie sądowym zakaz jest rozumiany bardzo szeroko.źródło: ShutterStock

W ostatnich dniach Komisja Europejska wystosowała do naszego rządu uzasadnioną opinię w sprawie ograniczeń dotyczących reklamy aptek. Poinformowała o tym Konfederacja Lewiatan, która od dawna lobbuje za zniesieniem zakazu reklamowania placówek. Jak wyjaśniła w swym wczorajszym komunikacie, to kolejny etap procedury o naruszenie prawa UE. Jeśli rząd nie usunie uchybienia, wówczas sprawa zostanie skierowana do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.

Przypomnijmy: zgodnie z art. 94a ustawy – Prawo farmaceutyczne (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 944) zabroniona jest reklama aptek i punktów aptecznych oraz ich działalności. Przepisy zezwalają jedynie na informowanie o lokalizacji i godzinach pracy placówki. W takim brzmieniu, równoznacznym z zakazem bezwzględnym, regulacje obowiązują od 1 stycznia 2012 r. Za złamanie prawa grożą wysokie sankcje – kilkudziesięciotysięczna grzywna, a nawet, w ostateczności, cofnięcie zezwolenia na prowadzenie placówki.


Pozostało 53% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane