statystyki

Nowe stacje TV w pułapce ósmego multipleksu

autor: Elżbieta Rutkowska24.07.2017, 07:29; Aktualizacja: 24.07.2017, 08:57
telewizja, telewizor

Rocznie każdy nadawca płaci Emitelowi ok. 6 mln zł, do tego dochodzą koszty koncesji (ponad 1 mln zł).źródło: ShutterStock

Nadawcy płacą miliony, a wciąż niewielu widzów ma szansę oglądać ich produkcje.

Emitel, operator ósmego multipleksu telewizji naziemnej, ogłosił, że w zasięgu sygnału jest 95 proc. mieszkańców kraju. To tyle, ile wymagał regulator rynku. – Co nie znaczy, że 95 proc. Polaków ma dostęp do programów – mówi Bogusław Kisielewski, prezes spółki Kino Polska TV, większościowego udziałowca kanału Zoom TV, jednego z czterech nadających na MUX 8. Faktyczny zasięg to niecałe 40 proc.

Bez odbioru

Uruchamiany w ub.r. multipleks był dla Kino Polska TV szansą powiększenia naziemnego zasięgu – nadawca ma udziały w telewizji Stopklatka (MUX 1), emituje kilka kanałów satelitarnych, w tym Kino Polska i FilmBox. W podobnej sytuacji była Agora, drugi udziałowiec Stopklatki – wstawiła na MUX 8 kanał Metro. Do pierwszej ligi dzięki MUX 8 miała szansę zbliżyć się Grupa ZPR, mająca trzy naziemne stacje na MUX 1. Debiutantem była w tym gronie Wirtualna Polska, z nadziejami na rozszerzenie działalności o telewizję.


Pozostało jeszcze 76% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane