statystyki

Nowe stacje TV w pułapce ósmego multipleksu

autor: Elżbieta Rutkowska24.07.2017, 07:29; Aktualizacja: 24.07.2017, 08:57
telewizja, telewizor

Rocznie każdy nadawca płaci Emitelowi ok. 6 mln zł, do tego dochodzą koszty koncesji (ponad 1 mln zł).źródło: ShutterStock

Nadawcy płacą miliony, a wciąż niewielu widzów ma szansę oglądać ich produkcje.

Emitel, operator ósmego multipleksu telewizji naziemnej, ogłosił, że w zasięgu sygnału jest 95 proc. mieszkańców kraju. To tyle, ile wymagał regulator rynku. – Co nie znaczy, że 95 proc. Polaków ma dostęp do programów – mówi Bogusław Kisielewski, prezes spółki Kino Polska TV, większościowego udziałowca kanału Zoom TV, jednego z czterech nadających na MUX 8. Faktyczny zasięg to niecałe 40 proc.

Bez odbioru

Uruchamiany w ub.r. multipleks był dla Kino Polska TV szansą powiększenia naziemnego zasięgu – nadawca ma udziały w telewizji Stopklatka (MUX 1), emituje kilka kanałów satelitarnych, w tym Kino Polska i FilmBox. W podobnej sytuacji była Agora, drugi udziałowiec Stopklatki – wstawiła na MUX 8 kanał Metro. Do pierwszej ligi dzięki MUX 8 miała szansę zbliżyć się Grupa ZPR, mająca trzy naziemne stacje na MUX 1. Debiutantem była w tym gronie Wirtualna Polska, z nadziejami na rozszerzenie działalności o telewizję.


Pozostało 76% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane