statystyki

Spadły wpływy reklamowe gazet, ale DGP na plusie

autor: Elżbieta Rutkowska27.07.2017, 07:57; Aktualizacja: 27.07.2017, 08:25
Z danych Kantar Media wynika ponadto, że największe wpływy z tego tytułu – 147,8 mln zł – miała „Gazeta Wyborcza” (Agora), która jednak zanotowała spadek o 14 proc. Po kilkadziesiąt milionów złotych ze sprzedaży reklam uzyskały: „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska), „Rzeczpospolita” (Gremi Media) i „Super Express” (Grupa ZPR Media), także notując spadki, odpowiednio o 5 proc., 20 proc. i 18,5 proc.

Z danych Kantar Media wynika ponadto, że największe wpływy z tego tytułu – 147,8 mln zł – miała „Gazeta Wyborcza” (Agora), która jednak zanotowała spadek o 14 proc. Po kilkadziesiąt milionów złotych ze sprzedaży reklam uzyskały: „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska), „Rzeczpospolita” (Gremi Media) i „Super Express” (Grupa ZPR Media), także notując spadki, odpowiednio o 5 proc., 20 proc. i 18,5 proc.źródło: ShutterStock

W pierwszym półroczu cennikowe wydatki na reklamę w dziennikach zmniejszyły się o prawie 13 proc. Od stycznia do czerwca br. reklamodawcy cennikowo wydali 653,3 mln zł na kampanie w dziennikach – to kwota bez autopromocji i przed uwzględnieniem indywidualnie negocjowanych rabatów.

To 13 proc. mniej niż w pierwszym półroczu ub.r. Z danych Kantar Media wynika ponadto, że największe wpływy z tego tytułu – 147,8 mln zł – miała „Gazeta Wyborcza” (Agora), która jednak zanotowała spadek o 14 proc. Po kilkadziesiąt milionów złotych ze sprzedaży reklam uzyskały: „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska), „Rzeczpospolita” (Gremi Media) i „Super Express” (Grupa ZPR Media), także notując spadki, odpowiednio o 5 proc., 20 proc. i 18,5 proc. Jedynym tytułem w pierwszej piątce, którego wpływy z reklam wzrosły – o 11 proc., do 28,3 mln zł – jest „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes). W pierwszej dziesiątce wzrosły też wpływy dwóch dzienników Polska Press, zajmujących siódme i dziesiąte miejsce: „Głosu Wielkopolskiego” i „Dziennika Polskiego”, odpowiednio o 7 proc. i 20 proc.

– Spadku wpływów reklamowych gazet można się było spodziewać, biorąc pod uwagę spadki sprzedaży w tej branży – komentuje Maciej Niepsuj z domu mediowego Lowe Media. – Na dane cennikowe trzeba jednak patrzeć ostrożnie, ponieważ biura reklamy oferują znaczne rabaty – przestrzega.

Ogólnie wartość analizowanego przez Kantar Media rynku reklamy – badanie nie obejmuje reklamy internetowej – wyniosła w pierwszym półroczu 15,6 mld zł i była o niespełna 2 proc. wyższa niż rok wcześniej. Oprócz gazet spadek – o 1 proc. – zanotowała też telewizja. Wydatki na reklamę w tym medium wyniosły 7,9 mld zł. Telewizja skonsumowała ponad połowę tortu reklamowego, z czego najwięcej – prawie 2 mld zł – przypadło Polsatowi.


Pozostało 43% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane