Rozwiązanie jest stworzone na podobieństwo starterów prepaid sieci komórkowych.
– Grupa DUON jest otwarta na nowości technologiczne. Obserwując różne rynki i analizując rozwiązania sprzedażowe, z których korzystają Polacy, postanowiliśmy wykorzystać kanał kart starterowych w dotarciu do klienta – mówi Krzysztof Noga, Prezes DUON Marketing and Trading SA. – Chcemy zmieniać świadomość użytkowników na temat rynku energii elektrycznej. Nasze działania mają pokazywać, że zmiana dostawcy energii to proces bardzo korzystny dla użytkownika, który za tą samą usługę może zapłacić po prostu mniej. Takie podejście sprawdziło się już w przypadku odbiorców instytucjonalnych wybierających naszą ofertę i teraz czas na gospodarstwa domowe.
Za granicą, np. w Wielkiej Brytanii dostawców energii mieszkańcy wybierają już tak, jak operatorów komórkowych.
Jakie korzyści? Firma informuje, że kupując starter za 25 zł otrzymamy energię wartą 100 zł, czyli od razu dostajemy 75 proc. rabatu. Do tego klient uzyskuje gwarancję ceny do końca 2015 roku. DUON zapewnia też, że cena będzie zawsze niższa niż u dotychczasowego sprzedawcy energii.
Czy takie rozwiązanie sprawdzi się na polskim rynku, czas pokaże.