Związki zawodowe myślą, jak walczyć z reformą emerytalną

autor: Anna Gielewska21.02.2012, 07:08; Aktualizacja: 21.02.2012, 11:54

Związkowców łączy bardzo krytyczny stosunek do pomysłów wydłużenia wieku emerytalnego, ale różni to, jak rządowe plany stopować. NSZZ „Solidarność” idzie na konfrontację, inni chcą dyskutować i szykują argumenty.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna
Polub Gazetaprawna.pl

Polecane

Reklama

Komentarze (39)

  • waldek(2012-02-21 07:46) Zgłoś naruszenie 00

    To Solidarność ma rację . Z Tuskiem nie ma co dyskutować - jego zapowiedzi o tym jak zamierza wprowadzać zapowiadane zmiany wykluczają sens z nim dyskusji - sam Tusk zapowiedział że nie zmieni w tej materii zdania .
    Tylko konfrontacja , i to ostra , na ulicy dobrze organizowana z pełną mobilizacją wszystkich możliwych sił.
    Jestem człowiekiem w podeszłym wieku , ale juz wyczerpała sie moja cierpliwość , nie jestem w stanie dalszego mnie oszukiwania , poniżania , łamania moich praw - sam z pełnym przekonaniem wyjdę na ulicę aby walczyć z draniami , złodziejami i oszustami .

    Odpowiedz
  • MIETEK(2012-02-21 08:48) Zgłoś naruszenie 00

    Jesteś normalnie myślącym człowiekiem. Tylko konfrontacja i to z koktajlami mołotowa,bo z tym oszustem inaczej nie da rady. Spotkamy się na ulicy. W JEDNOŚCI SIŁA.

    Odpowiedz
  • Kuba(2012-02-21 08:55) Zgłoś naruszenie 00

    Wy sobie wnukami i dziećmi Platfusy gęby nie wycierajcie. Nakradliście ,nabraliście długów ,nabraliście premii a teraz złodziejstwo reformą nazywacie?.

    Odpowiedz
  • Złote POmysły............(2012-02-21 08:57) Zgłoś naruszenie 00

    "Zatrudnieni przez 40 lat nie otrzymają wcześniej emerytury gdyż mają szczęście ,że tyle mogli pracować .
    Inni mieli gorzej -byli na bezrobociu i zapewne ćpali"
    ... dedukcja sposobu myślenia Donalda:

    " Ci co dożyli emerytury -tej jej nie otrzymają. Już sam fakt że dożyli ten wiek POwinien Im wystarczyć. Inni mieli gorzej -nie dożyli! -zaćpali się po pracy na kominie. "

    Kto to powiedział: Malarz Kominowy czy Pokojowy?

    Odpowiedz
  • Tylko to pomoże Polsce.(2012-02-21 09:01) Zgłoś naruszenie 00

    Związki Zawodowe powinny ogłosić strajk generalny .
    Polacy zostali oszukani bezczelnie przez POlitycznego Oszusta.
    Związki powinny zarządać rozpisania nowych wyborów ,ujawnienia stanu państwa ,głównie długów ,POstawienia Donalda -Słońca Peru przed Trybunał i pluton egzekucyjny.

    Códa Donalda -Emerytura PO życiu.

    Odpowiedz
  • inżynier Mamoń(2012-02-21 09:38) Zgłoś naruszenie 00

    Popieram strajk generalny. Przepracowałem 42 lata teraz jestem bezrobotny i nie mam z czego żyć. Podejmując pracę wiedziałem, że mogę odejść na emeryturę w wieku 65, lub wcześniejszą - 60 lat. To są moje prawa nabyte a konstytucja gwarantuje mi wolność - czyli prawo wyboru. Rozumiem reforma - ale obejmie tych, którzy pracę podejmą od 2013 roku - tak jak mają mundurowi, którym gwarantuje się zachowanie praw nabytych.

    Odpowiedz
  • mazurski niemundurowy(2012-02-21 09:40) Zgłoś naruszenie 00

    Obecnie, muszę jednak to przyznać, chociaż NIGDY nie głosowałem na tych postkomuchów, SLD ma rację żadając ustalenia prawa do emerytury zależnie OD ILOŚCI LAT PRACY, a nie od wieku. Tylko taka emerytura jest sprawiedliwa. Co z tego, że ktoś będzie miał 70 lat, skoro nie przepracował nawet 30 lat. Jestem już emerytem i nie będę się wypowiadał ile lat mają inni pracować.

    Odpowiedz
  • Janeczek(2012-02-21 09:49) Zgłoś naruszenie 00

    Widać, że problem nie w tym że "głupi rząd, premier..." ale że zupełnie nie kumaci obywatele-wyborcy i szefostwo wsiech związków zawodowych. Toż to nawet w małej Belgi związki zawodowe liczą trzy razy więcej członków niż w naszym 38 milionowym kraju.
    Po co głosujecie, wybieracie aparatczyków partyjek , z której każda ma nie więcej jak 60 tys. członków-czytaj agitatorów ?
    Po co pracownikom najemnym partie polityczne ?
    Pracowników mogą jedynie bronić liczne, silne związki zawodowe, które tak skutecznie od lat dzisiejsze "elyty" zwalczają.
    Członkowstwo i wspieranie związku zawodowego, nawet nie najlepiej zorganizowanego , czy niekoniecznie operatywnego, jest lepszą alternatywą dla pracownika najemnego od wspierania jakiejkolwiek partyjki . Nic historia nie nauczyła ?
    A jakim sposobem dzisiejsze „elyty” znalazły się przy władzy? Sytuacja jest taka, że dziś choćby dla doraźnego celu trzy, cztery największe związki powinny też usiąść „przy okrągłym”,
    zamówić ze sto szt. …taczek i na prima aprilis pod URM te taczki przyprowadzić przy udziale 20 tyś. „zadowolonych”. Jedyna rzecz która, może postawić platfusów do pionu to zjednoczenie związków choćby tylko w tej „emerytalnej sprawie”.
    A co stoi na przeszkodzie, by ze trzy –cztery tysiące związkowców „zakwaterować w miasteczku pod URM-em ? No i pod Sejmem też jest trochę placu. Zaręczam, że chętnych nie braknie

    Odpowiedz
  • Nie "jak walczyć z reformą"(2012-02-21 10:02) Zgłoś naruszenie 00

    ale jak rozwiązać problem braku środków w funduszu emerytalno-rentowym.
    Należy również pomyśleć nad tym aby zmniejszyć rozpiętość płac /pomiędzy maksymalną a minimalną/, należy wprowadzić ograniczenia pensji od góry - żeby nie budować społeczeństwa klasowego.

    Odpowiedz
  • @8 - nie sztuka robić rozpierduchę(2012-02-21 10:12) Zgłoś naruszenie 00

    To co mówisz to dopiero będzie aktualne przed następnymi wyborami - dziś są ważniejsze wyzwania.
    Dziś cały parlament /koalicja i opozycja - wszystkich zatrudniamy i im płacimy/ powinien rozwiązywać niełatwe problemy krajowe.
    Dzisiaj Walduś "w gorączce" coś bełkocze, Tusk robi sobie jaja /na ministrów wystawia przedszkole/, a problemy nawarstwiają się.

    Odpowiedz
  • x(2012-02-21 10:41) Zgłoś naruszenie 00

    ci ktorym udalo sie przepracowac 4o 45 lat i wiecej sa zadowoleni .Ciesza sie ze udalo im sie tyle lat przepracowac ale czy nie nalezalaby im sie t emerytura bez wzgledu na wiek.

    Odpowiedz
  • rocznik 1956(2012-02-21 10:48) Zgłoś naruszenie 00

    Skoro ważne są lata życia a nie lata przepracowane/składkowe,to może całe życie trzeba leżeć brzuchem do góry a nie pracować.Będzie wtedy Polska miodem i mlekiem płynąca.Skoro ludzie żyjący całe życie na garnuszku państwa są solą tej ziemi.TAKIE JEST WŁAŚNIE MYŚLENIE NASZEGO RZĄDU.

    Odpowiedz
  • Motto Donalda Tuska(2012-02-21 11:00) Zgłoś naruszenie 00

    Ci co dożyli emerytury -tej jej nie otrzymają.
    Już sam fakt że dożyli ten wiek POwinien Im wystarczyć. Inni mieli gorzej -nie dożyli! -zaćpali się po pracy na kominie. "

    Odpowiedz
  • re(2012-02-21 11:09) Zgłoś naruszenie 00

    A ci co przepracją z składkami tylko ! 35 lat i osiagną wiek emerytalny 67 lat w roku np. 2035 - to dostaną więcej jak 20% ostaniej pensji ?
    Kto i jakim dokumentem im to gwarantuje ?
    Tylko promocja- nagradzanie długiego stażu a nie tylko wiek powinna być realizowana, bo to nie z osiągnięcia wieku emerytalnego, ale z realnych składek są emerytury.
    Liczenie jedynie na to, że w wyniku podniesienia wieku część nie dożyje (Vide mądrości Vincenta) to prymityna kalkulacja.

    Odpowiedz
  • JAN(2012-02-21 12:00) Zgłoś naruszenie 00

    1.Sworzyć nowe miejsca pracy
    2.Obniżyć bezrobocie
    3.Zająć się polityką prorodzinną
    - zapewnić dostęp do żłobków i przedszkoli
    - zlikwidować umowy śmieciowe
    - kobietom umożiwić kontynuowanie pracy
    - podwyższyć świadczenia rodzinne
    4.Stworzyć możliwości powrotu emigrantom
    5.Bezrobotnym z 35/40 stażem umożliwić nabycie uprawnień emerytalnych bez względu na wiek
    6.Zrównać wiek emerytalny do 60/65 wszystkim grupom zawodowym

    Po wykonaniu tych wszystkich działań nie będzie problemu z podwyższeniem wieku emerytalnego do 67!
    Jak ludzie będą mieli pracę, możliwość wychowywania dzieci i poczucie bezbieczeństwa i sprawiedliwości społecznej - to chętnie się zgodzą na propozycje Tuska!
    Na inną kolejność - ZGODY NIE MA I NIE BĘDZIE!

    Odpowiedz
  • MYCHA(2012-02-21 12:04) Zgłoś naruszenie 00

    Popieram WALDKA my emeryci oszukani waloryzacja kwotowa przyłączymy sie do WAS i odsuniemy partie korytowe PO iPSL.

    Odpowiedz
  • piotr(2012-02-21 12:29) Zgłoś naruszenie 00

    Jeżeli wiek emerytalny miałby być podwyższony do 67 lat, to aby uhonorować i docenić wkład w ten system pracowników z długoletnim stażem, można wprowadzić zasadę, iż za każdy rok składkowy powyżej lat 40-tu, byłby skracany również o rok. Skutkowałoby to motywacją do legalnej formy zatrudnienia, oraz wypłaszczało obecną nierówność, gdzie jedni korzystają z uprawnień już po 15 latach pracy, a inni nie mają tego prawa nawet po 40 latach.

    Odpowiedz
  • Motto Tuska(2012-02-21 14:05) Zgłoś naruszenie 00

    Ci co dożyli ,emerytury też nie otrzymają.
    Już przecież sam fakt że dożyli do tego wieku POwinien Im wystarczyć jako satysfakcja gdyż Ci co nie dożyli -mieli gorzej -zaćpali się w pracy na kominie. "

    Odpowiedz
  • robin(2012-02-21 15:26) Zgłoś naruszenie 00

    To nie jest zadna reforma emerytalna ,to łatanie braku pieniędzy w ZUS-e!
    REFORMA - koniec umów śmieciowych,wszyscy pracujący płacą ZUS, koniec obchodzenia ustway kominowej, walka z szarą strefą, kontrola kosztów ZUS,eliminacja obchodzenia niepłacenia składek-konsekwentna ,poprwawa opieki lekarskiej,odpowiednie warunki pracy ,prawo pracy egzekwowane od pracodawców , anie XIX wiek i itd!!!
    DLACZEGO W TYM OBSZRZE NIE BIERZEMY PRZYKLADU Z NIEMIEC!

    Odpowiedz
  • zniesmaczony(2012-02-21 16:02) Zgłoś naruszenie 00

    do 16>odsuniemy i co dalej?Komu dać władzę? Skoro PiS i PO już nigdy nie wygrają wyborów,PSL też nie-oni dla stołków z każdym wejdą w koalicję-to kto? SLD?-co prawda za ich rządów było najlepiej. Ruch Palikota?-nie wiadomo do czego są zdolni.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Polecane