statystyki

Koronakryzys pomoże elektromobilności. Producenci mają większe możliwości zmiany modeli biznesowych

autor: Magdalena Cedro26.05.2020, 06:00; Aktualizacja: 26.05.2020, 07:44
Inwestycje w auta elektryczne i baterie w 2019 r. przewyższyły prawie 20-krotnie kwoty z poprzednich lat. Brukselska organizacja pozarządowa Transport & Environment, w nowym raporcie podkreśla, że to konsekwencja nowych, wyśrubowanych, unijnych norm emisji CO2.

Inwestycje w auta elektryczne i baterie w 2019 r. przewyższyły prawie 20-krotnie kwoty z poprzednich lat. Brukselska organizacja pozarządowa Transport & Environment, w nowym raporcie podkreśla, że to konsekwencja nowych, wyśrubowanych, unijnych norm emisji CO2.źródło: ShutterStock

W Europie w zeszłym roku zainwestowano rekordowe 60 mld euro w auta elektryczne. To prawie czterokrotnie więcej niż w Chinach.

Inwestycje w auta elektryczne i baterie w 2019 r. przewyższyły prawie 20-krotnie kwoty z poprzednich lat. Brukselska organizacja pozarządowa Transport & Environment, w nowym raporcie podkreśla, że to konsekwencja nowych, wyśrubowanych, unijnych norm emisji CO2.

Od tego roku 95 proc. aut sprzedawanych w UE musi spełniać nowy limit – średnia emisja samochodu osobowego nie może przekroczyć 95 g CO2 na przejechany kilometr, co odpowiada spaleniu 4,1 l benzyny lub 3,6 l diesla na 100 km. Od przyszłego roku norma będzie obowiązywać dla wszystkich nowo rejestrowanych samochodów.


Pozostało 81% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie