Gminy dostaną więcej czasu na przygotowanie punktów ładowania samochodów elektrycznych. Projekt nowelizujący tarczę antykryzysową przesuwa termin, do kiedy samorządy muszą spełnić wymogi związane z elektromobilnością, z 31 grudnia 2020 r. na 31 grudnia 2021 r.
Gminy dostaną więcej czasu na przygotowanie punktów ładowania samochodów elektrycznych. Projekt nowelizujący tarczę antykryzysową przesuwa termin, do kiedy samorządy muszą spełnić wymogi związane z elektromobilnością, z 31 grudnia 2020 r. na 31 grudnia 2021 r.
Zmiany w kolejnej wersji tarczy antykryzysowej dotyczą ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz.U. z 2019 r. poz. 1124). Artykuł 60 tej ustawy określa minimalną liczbę punktów ładowania, które samorządy muszą zainstalować w zależności od liczby mieszkańców, zarejestrowanych samochodów i aut przypadających na mieszkańca.
W przypadku Warszawy jest to co najmniej tysiąc punktów. Gminy powyżej 100 tys. mieszkańców, w których zostało zarejestrowanych co najmniej 60 tys. pojazdów i na tysiąc mieszkańców przypada co najmniej 400 samochodów, muszą mieć co najmniej 60 punktów ładowania.
W lipcu ubiegłego roku przesunięto inne wymogi związane z elektromobilnością, którym podlegają samorządy. Dotyczyły one 10-procentowego udziału pojazdów elektrycznych we flotach używanych przez JST.
Ponadto firma, która nie miałaby w swoich zasobach 10 proc. pojazdów elektrycznych lub gazowych, nie mogłaby wykonywać usług dla samorządu. Ponieważ ani one, ani przedsiębiorcy nie byli gotowi, termin przesunięto na początek 2022 r.
Departament innowacji i rozwoju technologii ówczesnego Ministerstwa Energii (zlikwidowane w listopadzie ub.r.) wyjaśniał wówczas, że wynika to z konieczności dostosowania do przepisów dotyczących obowiązku wprowadzenia infrastruktury do ładowania i tankowania pojazdów.
Dalszy ciąg materiału pod wideo
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama