MEN zmienia plany: Nie będzie przekształcenia podstawówek w szkoły powszechne

autor: Anna Wittenberg24.08.2016, 07:33; Aktualizacja: 24.08.2016, 09:41
Co podoba się w zmianie tym pedagogom, którzy ją popierają?

Co podoba się w zmianie tym pedagogom, którzy ją popierają?źródło: ShutterStock

Plany MEN popierają głównie pedagodzy zatrudnieni w liceach. A resort rezygnuje z jednego z pomysłów: nie będzie przekształcenia podstawówek w szkoły powszechne.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna
Polub Gazetaprawna.pl

Polecane

Reklama

Komentarze (16)

  • antykuc(2016-08-24 11:02) Zgłoś naruszenie 72

    No to burmistrz zrobił naszą dyrkę w bambuko. Wygrała konkurs i dostała powierzenie na rok.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • a(2016-08-24 13:22) Zgłoś naruszenie 441

    Rząd wraca do dawnych emerytur. Nauczyciele otrzymywali je po 30 latach pracy. Czy tak nie powinno też być teraz? Sytuacja jest bardzo trudna dla 50-letnich nauczyciel, nie ma dla nich pracy. Czy to będzie dobrze, kiedy wychowankowie zobaczą ich jako zbieraczy puszek na śmietnikach?

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • rawa(2016-08-24 22:33) Zgłoś naruszenie 1421

    Bardzo. dobry ruch Polski:wracamy do dawnego isprawdzonego modu edukacji,po tym jak obecny(6+3+3)poniosl ca"kowita klape,bo był wredny od samego początku-wreszcie dzieci będą mieć znowu szansę na zdobycie prawdziwego,a nie fikcyjnego jak obecnie wykształcenia.

    Odpowiedz
  • Matek28(2016-08-25 00:12) Zgłoś naruszenie 146

    " To, że młody człowiek w liceum przestaje mieć kontakt z przedmiotami humanistycznymi, albo odwrotnie – ścisłymi, jest absurdem " - czyżby ? Są też tak zwane przedmioty uzupełniające, dla klas humanistycznych -przyroda a dla ścisłych - historia i społeczeństwo, ktoś tu chyba zapomniał. Poza tym dla humanistów ścisła jest równiez matematyka, a dla ścisłowców przedmiotem humanistycznym jest sam język polski. Dlatego uważam że opinia, którą pozwoliłem sobie zacytować jest po prostu nielogiczna. Poza tym profilowanie liceów nie polega na tym, że tylko okreslonych przedmiotow uczy sie w 2 i 3 klasie tylko uczy sie ich w zakresie rozszerzonym przy zwiekszonej liczbie godzin, bez eliminowania przedmiotów sprawdzanych na maturze . Jeżeli chcecie to zmienić by młodzież przez 3 lata kształciła się ogólnie i w ogóle się nie ukierunkowywała w konkretne dziedziny nauki, to ciekawe jak zamierzacie ich przygotować na uczelnie wyższe, na których już na wstępie ich wiedza musi byc ukierunkowana. Kolejna sprawa - 2,5 roku nie wystarcza na realizację programu ? To juz chyba kłopot z nauczycielem skoro nie moze sie wyrobic, po reformie nie bedzie na to dodatkowego roku, bo ten dodatkowy rok bedzie zastepowac ówczesną 3 klasę gimnazjalną. Ludzie, zacznijcie w koncu myslec, bo na razie to ŻENUA.

    Odpowiedz
  • mmm(2016-08-25 07:15) Zgłoś naruszenie 1426

    Nareszcie będzie porządek w szkolnictwie,system gimnazjalny się nie sprawdził i w końcu znalazła się minister,która chce i wprowadza te zmiany w życie-BRAWO!!!!!!!!!!!

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Adam(2016-08-25 15:47) Zgłoś naruszenie 30

    Nie są ważne nazwy,ważni są nauczyciele i czego uczą.

    Odpowiedz
  • korina(2016-08-25 17:53) Zgłoś naruszenie 1413

    Mam nadzieję, że rząd przywróci nauczycielską emeryturę po 30 latach pracy. Szkoły i dzieci potrzebują młodych nauczycieli, a nie starych zmęczonych kobiet, które marzą tylko o tym, żeby wypić kawę i odpocząć od tego wrzasku. Oczywiście nauczyciel powinien mieć wybór, jeśli czuje się na siłach dalej pracować, to powinien mieć taką możliwość. ale na przykład w mojej rodzinie dziewczyny po studiach nauczycielskich pracują w sklepach, bo starze panie blokują miejsca w szkołach.

    Odpowiedz
  • jk(2016-08-25 18:31) Zgłoś naruszenie 52

    a caly system szkòl zawodowych po podstawòwce, przeciez nie wszyscy wybiora sie do liceum i na studia, 31% jest za to znaczy 70 % za nie albo nie ma zdania. Lepiej dac sobie czas na myslenie niz doprowadzic do kompletnego balaganu, mozna przeciez skonfrontowac cala reforme z systemami w innych krajach, troche cierpliwosci , juz teraz widac ze caly pomysl reformy jest niedopracowany i nie do konca przemyslany

    Odpowiedz
  • aaa(2016-08-26 10:46) Zgłoś naruszenie 111

    Posłużę się ********* przyjeżdża nadzór na budowę a tam goście *********** w kółko z taczkami w szalonym tempie. Podchodzą i widzą że wszystkie taczki są puste. Pytają dlaczego a kierownik budowy "taki tu zapier.... że nie ma nawet czasu załadować" - to kwintesencja polskiego szkolnictwa - próbujemy w młodzież wtłoczyć tyle wiadomości i umiejętności, że zajmujemy 100 % ich mocy przerobowych. nie ma już czasu na wykorzystanie wiedzy w praktyce ani na ugruntowanie jej - co z tego że uczeń temat zrozumiał i napisał na 5 sprawdzian, skoro wyćwiczone umiejętności nie wchodzą do pamięci trwałej i po kilku latach bez kontaktu z przedmiotem znów ma problemy z podstawami. Lepiej uczyć mniej a gruntownie niż więcej a po łepkach - dopóki tego nie zrozumiemy zawsze będziemy harować jak woły z marnym efektem końcowym.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • ap(2016-08-26 19:23) Zgłoś naruszenie 83

    A co z ogólnokształcącymi szkołami muzycznymi w świetle reformy? Czy dziecko, które nie będzie kontynuowało nauki w szkole II stopnia będzie zmuszone zmienić szkołę na dwa lata w "siódmej i ósmej" klasie? Do tej pory szkoła podstawowa trwała 6 lat. Szkoła muzyczna I-go stopnia też. Dzieci kończyły ten etap razem. Czy KTOŚ o tym pomyślał?! Jakie Pani Minister Magister ma propozycje w tym względzie?? Pytam jako RODZIC, z troską patrzący na te eksperymenty na żywych organizmach naszych dzieci. Poza tym, CHCĘ WIEDZIEĆ. Mam do tego prawo. DZISIAJ. JUŻ.

    Odpowiedz
  • Pela(2016-08-29 18:04) Zgłoś naruszenie 41

    Szkoły podstawowe nie przekształcą się w powszechne, bo organy prowadzące musiałyby zwolnić wszystkich nauczycieli, dać im odprawy, by potem zatrudnić w nowej szkole powszechnej. Cała tajemnica zmiany! Jak nie wiadomo o co chodzi, to wiadomo, że o pieniądze!

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane