Polityka oświatowa 2016/2017: Szkoła ma wychowywać. Dyrektorów dopilnują nowi kuratorzy
autor:
Anna Wittenberg08.08.2016, 07:25; Aktualizacja: 12.08.2016, 12:24
Kształtowanie postaw i wychowanie
do wartości – to jeden z głównych
kierunków polityki oświatowej państwa na
przyszły rok.
wróć do artykułu
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencjęŹródło:Dziennik Gazeta Prawna
Ula(2016-08-08 10:29) Zgłoś naruszenie 426
OBOWIĄZKOWY WOLONTARIAT!!!!????? Przecież to wypacza ideę wolontariatu. Wszystko zniszczą.
OdpowiedzHańba ci moja ojczyzno(2016-08-08 08:34) Zgłoś naruszenie 339
Jednym słowem D O N O S I C I E L S T W O to najważniejsze pisdowskie "wartosci" jakie trzeba wpajać od poczecia
Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedzrodzic(2016-09-26 10:12) Zgłoś naruszenie 00
jestem nauczycielem potrafiącym w czasa ch współczesnym wychowywać i nauczać . Ależ cóż ztego.Wójt gminy nie pozwoliłi mi z-cy dyrektora powierzyć mi wychowactwa Proszę o pomoc
Beata(2016-08-09 11:44) Zgłoś naruszenie 248
To co proponuje MEN to system feudalny, jest pan i jest wasal.Gdzie tu miejsce dla wolności, dla autorskich programów. Grupy klasowe są różne, mają swoje specyficzne potrzeby, które wychowawca powinien odpowiednio zdiagnozować i zastosować w taki sposób, aby nauczyć przede wszystkim komunikacji i szacunku. Czy wykształcony nauczyciel, który realizuje podstawę programową potrzebuje sztywnych wytycznych ministerstwa?Nie! Mądry nauczyciel potrafi wytyczne dostosować do grupy, z którą pracuje. Tyle lat pracy pójdzie na marne. Nie wyobrażam sobie powrotu do uczenia z podręczników jedynie słusznych, to jest absurdalna sytuacja. Świat Orwella wiecznie żywy...
Pokaż odpowiedzi (2)OdpowiedzMAK(2016-09-10 19:14) Zgłoś naruszenie 10
W III RP uczeń jako gatunek uległ dalszej rafinacji i znacznemu rozwojowi ilościowemu, tworząc tak zwanych „polskojęzycznych europejczyków”. Są oni nie tylko pozbawieni jakiejkolwiek tożsamości narodowej, całkowicie wyzuci z cywilizacji i kultury swych polskich przodków, ale nawet cech znajdowanych u zwierząt domowych, takich jak przywiązanie do miejsca narodzin, lub istot z bezpośredniego otoczenia. Nic więc dziwnego, że nie przejawiają oni żadnych zahamowań w przesiedlaniu się i błyskawicznej asymilacji na nowym miejscu.Są wolni. Niedawna podstawa programowa : -Już 9-miesięczne dzieci należy wychowywać neutralnie płciowo i niestereotypowo. Dzieci jednak wiedza lepiej i wybierają zabawki typowe dla swojej płci. -„rozwój seksualności rozpoczyna się w momencie urodzenia", dlatego edukację w tym zakresie należy rozpocząć przed czwartym rokiem życia. Edukacja seksualna przetasowana jest z edukacją społeczną, której celem jest uczenie wychowanków żłobków otwartości na różnorodność związków. Dzieci w wieku 0-4 mają nabrać przekonania, że istnieją różne koncepcje rodziny i każdy model jest poprawny. Z kolei przedszkolaki w wieku 4-6 lat mają być uczone otwartości na odmienność seksualną, co ma przygotować grunt do samodzielnego wyboru własnej tożsamości seksualnej. Według wytycznych WHO, dzieci w przedziale wiekowym 9-12 powinny umieć "rozpoznawać różnice między tożsamością płciową i płcią biologiczną", by 12-latki mogły decydować o zmianie płci, wszystko składa się w spójną całość.Są wolni ? Należy też nauczyć dziecko "rozpoznawania różnic w budowie ciała" oraz ich nazywania. Pojawiły się w tym względzie nawet lalki edukacyjne z narządami płciowymi oraz książeczki, np. "Gdybym był dziewczynką. Gdybym była chłopcem", mające stanowić pomoc w nauce niestereotypowego przeżywania płci. Bohaterowie historyjki na jednym z rysunków zaglądają sobie w majtki, a opis zdradza refleksję chłopca, wyobrażającego sobie siebie w roli Oli: "Dziwnie tak bez siusiaka. Ale jako dziewczynka mówiłbym pewnie: - dziwnie tak z siusiakiem". EDUKACJA DZIECI 4-6 Dzieci w wieku 4-6 dzieci być wprowadzane w przestrzeń "uczuć seksualnych (bliskość, przyjemność, podniecenie) jako część ludzkich odczuć (powinny to być uczucia pozytywne; nie powinny zawierać przymusu czy powodować uczucie krzywdy)". EDUKACJA 9-12 Na tym etapie edukatorzy mają pomóc zrozumieć dziecku, że "antykoncepcja to odpowiedzialność obu płci". Do ich zadań należy nauczenie wychowanków "skutecznego stosowania prezerwatyw i środków antykoncepcyjnych". zieci od 13 roku życia miały opisać swoją płeć, wybierając jedną z 25 różnych możliwości w badaniu firmowanym przez brytyjskiego rzecznika praw dziecka Uczniowie w wieku 13-18 lat mieli w ankiecie wybrać płeć, ale podane przykłady wykraczały poza wskazanie płci męskiej lub żeńskiej. Obok tych możliwości wymieniono również m.in. takie propozycje jak: bezpłciowość, transpłciowość, trójpłciowość, obojnactwo czy między chłopcem a dziewczynką. Na tym jednak nie koniec. W ankiecie pojawiły się takie pytania czy „ludzie powinni być wolni w wyborze swojej płci”, a także czy powinno wprowadzić się jednakowe mundurki szkolne dla wszystkich uczniów. I teraz w końcu są wolni!
POLAK(2016-08-12 21:04) Zgłoś naruszenie 00
Nauczanie z książek już się odbywa żywcem kartka po kartce linijka po linijce znam taki przypadek pani uczącej programowania w technikum informatycznym bazującej tylko na wydawnictwie operon i helion. Żadnej innej dodatkowej literatury z informatyki wykraczającej poza ww. ramy tylko te książki dopuszczone przez MEN.
dk(2016-08-14 13:58) Zgłoś naruszenie 212
od wychowywania to jest matka i ojciec a nie szkoła!!!!!!!!!!!
OdpowiedzIzabela(2016-08-11 12:07) Zgłoś naruszenie 176
Szkoła wychowuje, rodzice nauczają - no bo szkoła wychowuje - naprawdę bardzo dobry porządek spraw! Cofamy się do średniowiecza. Jak ze wszystkim w obecnej chwili. Dno
Odpowiedzsn(2016-09-10 13:34) Zgłoś naruszenie 73
Szanowne MEN- NIK- Bezpieczeństwo- to również dobre warunki dowozu dzieci do szkoły (wysadzanie przekazywania szkole i odbioru ich po lekcjach ) też autami rodziców ,dziadków itp. Nie na ulicy obok szkoły wysadzanie ,gdzie panuje duży ruch (rano) i jest niebezpiecznie , a nauczyciele admin.szkoły swoimi autami , blokuje przed budynkiem miejsca parkingowe,ustawia szlabany .Dobrze, aby nowi kuratorzy ,UG/M /UD wzięli się za tą sprawę !!!. n/wym.kom. DGP170/ NIK: Gminy organizujące dowóz dzieci do szkół nie zapewniały dostatecznego poziomu bezpieczeństwa.02.09.2016, 9:46; Aktualizacja: 02.09.2016, 19:47. Info dla MEN .Zagrożenie bezpieczeństwa, wywołuje dla dzieci i rodziców(dziadków też wożą autami) nie przystosowanie terenów, placów, dróg przy szkołach, przedszkolach, żłobkach dla dowożenia dzieci rano i odbioru po pracy. Brak na terenie szkoły, przedszkola, żłobka lub przy niej na drodze ,zatok dla aut przywożących dzieci (zetknąłem się też dobrym przykładem przy Sz.Podst. na Mokotowie ,gdzie w projekcie budowlanym modernizacji przewidziano w terenie przy szkole 35 miejsc dla aut rodziców) .Rodzice przywożąc rano dzieci muszą chociaż na chwilę pozostawić auto w godz.7.oo. - 9.oo (mieć miejsca wyznaczone dla tych aut odpowiednią ilość ,bo często zajmują te miejsca na terenie placówki auta nauczycieli, admin.) w zatoce parkingowej przewidzianej przy placówce, aby dalej zawieźć drugie dziecko do innej placówki i zdążyć jeszcze do pracy na godz.8.00. Placówki te tego nie zapewniają chociaż rano jest dostarczane autami ok.100 małych dzieci na godz.7-9.00. Powinno być przynajmniej ok.35 % miejsc np. 35 parkingowych (na rano 7-9.oo i po południu g.15-17.oo) . Niech cały nadzór MEN,UG/M ,Dyrekcje placówek, przyjrzy się temu problemowi ,bo rodzice rano przy tych placówkach przeżywają horror, stres totalny , płacz małych dzieci itp , a straż miejska ,policja w W-wie nakłada mandaty, za byle gdzie stanięcie przy ulicy. To cierpienie jest z winy nie dostosowania przez decydentów władz UG/M , inwestorów, właścicieli obiektów , planu sytuacyjnego do potrzeb parkowania aut na terenie placówki. Bo ulice zatoki zapchane są autami pobliskich mieszkańców, którzy w części przy i pod blokami nie mają garaży, blokują miejsca przy ulicach, obok placówek oświaty np. Sz.Podst. ul. Aspekt w Warszawie-nie zapewnia na placu szkoły miejsc dla aut rodziców-zamyka bramę, to ostatnio jeszcze postawiła słupki po bokach wjazdu do terenu szkoły, przedszkole ul. Brązownicza. Liczymy NOWA WŁADZO ,że kierownictwo energicznie MEN,UG/M ,UD W-wa Bielany , placówek zadba o to, aby szkoła i jej otoczenie było funkcjonalnie bezpieczne (przepisy bud.pożarowe,drogowe ,BHP itp) . Placówka , aby była przyjazna , wszyscy którzy ,muszą tam przybywać nie znosili gehenny. Oczekujemy na dobre, mądre rządy władzy.
OdpowiedzGość 1(2016-09-07 10:59) Zgłoś naruszenie 71
No to będzie jak w Korei Północnej. Na głównego kuratora proponuje Kim Dzong Una.
Odpowiedzmabel(2016-08-21 17:56) Zgłoś naruszenie 71
"Do wartości" wychowuje swoją osobistą postawą każdy nauczyciel.ale nie każdy zdaje sobie z tego sprawę.Nie będzie mógł przekazywać wartości narzuconych mu przez administracje oświatową jeśli sam ich nie uznaje.I oto mamy gotową "klauzulę sumienia"w oświacie. Wystarczyło dodać do słowa "wartości" slowo "humanistyczne" i było by znacznie lepiej.Pozostawianie wartości bez ich określenia jest zabiegiem politycznym,który pozwala na dowolną manipulację.Także na karanie za cokolwiek.
OdpowiedzStary belfer(2016-09-11 19:00) Zgłoś naruszenie 42
Pani Minister ! ..."Ale to już było..." Ministrem się bywa. Będzie się Pani wstydzić, tego co Pani czyni Oświacie.
OdpowiedzJeny(2016-09-21 21:01) Zgłoś naruszenie 11
TO JEST CHORY KRAJ I TAKIM POZOSTANIE.
Odpowiedzmat(2016-09-25 08:32) Zgłoś naruszenie 10
Za 80 zł dodatek za wychowanie zart
OdpowiedzAgata(2016-11-16 14:44) Zgłoś naruszenie 10
Wartosci hm... to jest kwestia wzgledna. Szkola prywatna, do ktorej chodza moje dzieci uczy wartosci nawet od zewnatrz. Dzieci chodza do szkoly w mundurkach, z wyszywanym logo szkoly (od bardeli.pl), w szkole kladzie sie nacisk na to, ze dzieci sa rowne, stroj nie ma swiadczyc o statusie spolecznym. I na takich podstawach powinno sie opierac wychowanie.. Pozniej dopiero wiedza.
OdpowiedzWychowawca(2016-09-23 08:32) Zgłoś naruszenie 10
Wysłannicy kuratoriów sprawdzą w wybranych placówkach, czy w każdej szkole, przedszkolu jest nauczyciel w s p o m a g a j ą c y ...miał być od 1 stycznia 2016 a nie tylko w szkołach ( przedszkolach) integracyjnych położonych na obrzeżach miast......
OdpowiedzMarian(2016-09-24 16:13) Zgłoś naruszenie 11
Jedynym sposobem na uzdrowienie polskiej edukacji jest doprowadzenie do tego,ażeby w szkołach wszystkich szczebli funkcje dyrektora albo wicedyrektora pełnili duchowni lub siostry zakonne z przygotowaniem pedagogicznym.
Odpowiedz