statystyki

Reklamowanie usługi nie zwalnia z konieczności zapłaty rachunku

autor: Renata Majek09.03.2016, 18:00
rachunek-umowa-telekomunikacja-telefon

Terminy i sposób płatności za faktury telefonii komórkowej reguluje kodeks cywilny, a także regulaminy świadczenia usług telekomunikacyjnych, które są integralnymi częściami umowy, czyli tym, co powinniśmy znać przed jej podpisaniemźródło: GazetaPrawna.pl

Dostałem wiadomość SMS-em o wysokości faktury wystawionej przez operatora sieci komórkowej za ostatni miesiąc. Okazało się, że jest znacznie wyższa niż zwykle. Nie zgadzam się z wysokością rachunku i choć wszyscy mnie przekonują, bym zapłacił, ponieważ będę miał kłopoty, to nie zamierzam tego robić do czasu wyjaśnienia reklamacji. Na jakiej podstawie mam kredytować firmę telefoniczną?! – irytuje się pan Karol. – Jakie przepisy nakazują zapłacenie rachunku, a przynajmniej części tej kwoty, do czasu wyjaśnienia reklamacji – pyta czytelnik.

reklama


reklama


Terminy i sposób płatności za faktury telefonii komórkowej reguluje kodeks cywilny, a także regulaminy świadczenia usług telekomunikacyjnych, które są integralnymi częściami umowy, czyli tym, co powinniśmy znać przed jej podpisaniem. Zazwyczaj operator – zgodnie z warunkami umowy oraz podjętą przez klienta decyzją – przesyła fakturę za pośrednictwem poczty (klasycznej lub elektronicznej) na kilka, kilkanaście dni przed terminem płatności. Po to, żeby w dniu wskazanym na niej jako termin płatności pieniądze znalazły się na jego koncie. Inaczej naliczy klientowi karne odsetki (co prawda nie będą wielkie, ale spowodują niepotrzebne zamieszanie). Taka sama zasada obowiązuje w większości naszych płatności.

Przepisy nie nakazują wprost płacić za fakturę, z której wysokością się nie zgadzamy. Ale to nie znaczy, że możemy ją zignorować i czekać na wyjaśnienie sytuacji. Gdy wykryjemy błąd, jak najszybciej składajmy reklamację. Można zrobić to telefonicznie, osobiście do protokołu w placówce operatora, pisemnie, także e-mailem. Kwestionujemy wtedy pozycje w rachunku (precyzyjnie określając wysokość reklamowanej kwoty), z którymi się nie zgadamy, i ich nie płacimy, ale te, które są bezsporne – regulujemy. Warto też poprosić o billing – rachunek szczegółowy z odbytych rozmów. Zatem zawsze płacimy to, do czego jesteśmy zobowiązani umową – najczęściej będzie to abonament.


Pozostało jeszcze 60% treści

PROMOCJA
Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc już od 33,00 złZamów abonament

Przeczytaj artykuł
Koszt SMS-a 2,46 złZapłać sms-emMasz już kod?
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję

Polecane

reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Poradnik konsumenta

Prawo na co dzień

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Polecane

reklama