statystyki

Operator nie ma prawa żądać zwrotu całej ulgi w razie zerwania umowy

autor: Małgorzata Raczkowska07.09.2015, 17:00
rachunek-umowa-telekomunikacja-telefon

Zgodnie z prawem telekomunikacyjnym – czytamy w komunikacie UOKiK – w przypadku rozwiązania umowy na czas oznaczony wysokość roszczenia z tytułu rozwiązania umowy przez abonenta lub z jego winy nie może przekroczyć wysokości przyznanej ulgi, pomniejszonej proporcjonalnie do okresu od zawarcia do rozwiązania umowy.źródło: GazetaPrawna.pl

Pani Katarzyna musiała zmienić mieszkanie w trybie pilnym, za pracą wyprowadziła się do innego miasta. – Musiałam więc uporządkować sprawy związane z dawnym lokalem. Między innymi rozwiązałam umowę z operatorem telekomunikacyjnym, dostawcą pakietu składającego się z telefonu, telewizji i internetu. Gdy jednak złożyłam w firmie wypowiedzenie (po roku trwania dwuletniej umowy), dowiedziałam się, że korzystałam z promocji i że teraz muszę firmie zwrócić całą kwotę ulgi. Czy to w porządku – zastanawia się czytelniczka. – Przecież przez rok korzystałam z usług firmy oraz sumiennie i terminowo opłacałam rachunki – dodaje.

W przypadku rozwiązania promocyjnej umowy operator telekomunikacyjny może domagać się zwrotu przyznanej ulgi, ale nie całej, a jedynie w części odpowiadającej czasowi zerwanego kontraktu. Takie stanowisko zaprezentował niedawno Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w decyzji dotyczącej poznańskiej firmy Echostar Studio. Urząd ustalił, że przedsiębiorca w nieprawidłowy sposób wyliczał wartość ulgi, którą klienci rozwiązujący przed czasem umowy promocyjne musieli zwrócić operatorowi.


Pozostało jeszcze 48% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

  • I(2015-09-07 20:16) Zgłoś naruszenie 00

    te wszystkie umowy u operatora np usług telefoniccznych to jest wielki błąd abonamenty sie płaci nie wykorzystujjąc wszystkich limitów na rozmowy ,no i co z tym nikt nie odejmie tego tylko w razie przekroczennia o parę złotych szybko i uczciwie musimy zaplacic ,dlaczego niema kontroli nad tym /?.POZATYM ABY ZMIENIC TELEFON MUSIMY PODPISYWAC UMOWY CZY TO NORMALNE ZAMIAST NP NA RATY SPRZEDAWAC TELEFONY KOMÓRKOWE BEZ ZADNYCH OPERATORÓW , INTERNET NP 'NA POCZCIE JAKO OPŁATA ZA ABONAMENT TELF INTERNETU TELEWIZZIJ ? PRZECIEZ TO NIE TRZEBA OPERATORÓW JEDEN ABONAMENTZA NIZSZĄ CENĘ

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Poradnik konsumenta

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj

Polecane