statystyki

Odbiór osobisty nie pozbawia prawa do zwrotu towaru

autor: Danuta Pawłowska15.10.2015, 20:00
zakupy

Nie ma znaczenia, w jaki sposób poczynione zakupy dotrą do klienta.źródło: ShutterStock

Często kupuję różne produkty przez internet. Czasem otrzymuję je za pośrednictwem kuriera, ale zdarza się, że odbieram zakupy osobiście. Czy jeśli wybieram tę drugą możliwość, sklep może odmówić przyjęcia ich zwrotu – zastanawia się pan Wojciech.

Reklama


Nie ma znaczenia, w jaki sposób poczynione zakupy dotrą do klienta. Ma on prawo zwrócić towar zakupiony przez internet lub szerzej – poza siedzibą firmy, nawet wtedy, gdy zdecydował się odebrać zakupy w sklepie stacjonarnym, oddziale lub w biurze sprzedającego. Mimo iż taka transakcja przypomina tradycyjne zakupy, to jednak należy pamiętać, że umowa została zawarta na odległość. Nie zmienia tego nawet sytuacja, w której klient wybiera płatność przy odbiorze.


Pozostało jeszcze 58% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Reklama

Komentarze (4)

  • zlot(2015-10-15 20:21) Zgłoś naruszenie 11

    dyskusyjny pogląd...można odróżnić etap rezerwacji towaru przez internet, od zawarcia definitywnej umowy sprzedaży w sklepie. Według toku myślenia autora, mogę zadzwonić do salonu samochodowego i powiedzieć, że chce kupić najnowszy model samochodu i odbiorę go za 10 minut, po czym po 10 dniach mogę go zwrócić, bo przecież zawarłem umowę na odległość ?

    Odpowiedz
  • Miki(2017-04-26 23:49) Zgłoś naruszenie 11

    A kto tak twierdzi, czyja to opinia ? Klient zawiera umowę na odległość, ale finalizuje ją na miejscu, odbierając towar, z którego właściwościami ma prawo zapoznać się z towarem i wykonać wszelkie czynności takie jak podczas zakupu w sklepie stacjonarnym. Każdy prawnik wybroni sprzedawcę.

    Odpowiedz
  • Myśleć , myśleć , myśleć(2015-10-19 19:20) Zgłoś naruszenie 02

    Rozróżniasz pogląd "zamówić" od "kupić" pomyśl to jest proste i nie boli. Otaczają nas półgłówki

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Poradnik konsumenta

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Polecane

Reklama