statystyki

Kradzież bagażu w hotelu. Czy można żądać odszkodowania?

autor: Renata Żaczek08.08.2014, 16:00; Aktualizacja: 18.06.2015, 14:38
Jeśli wnosimy bagaż indywidualnie, to wszelkie roszczenia kierujemy do właściciela obiektu hotelarskiego lub jego pracownika

Jeśli wnosimy bagaż indywidualnie, to wszelkie roszczenia kierujemy do właściciela obiektu hotelarskiego lub jego pracownikaźródło: Flickr.com

Podczas czynności związanych z rezerwacją pokoju w hotelu zginęła moja walizka. Od kogo mam domagać się odszkodowania i na jaką kwotę mogę liczyć – pyta pani Marzena

Reklama


Reklama


Sposób dochodzenia odszkodowania za skradziony bagaż zależy od tego, czy pani Marzena była gościem hotelowym indywidualnie, czy uczestniczką wyjazdu zorganizowanego, np. z biurem podróży.

Jeśli wnosimy bagaż indywidualnie, to wszelkie roszczenia kierujemy do właściciela obiektu hotelarskiego lub jego pracownika. Musimy jednak udowodnić, że skradzione albo uszkodzone rzeczy należały do nas i że zostały wniesione do hotelu. Ale uwaga! Odpowiedzialność materialna hotelarza za szkody spowodowane utratą lub uszkodzeniem rzeczy (nawet kosztowności) wniesionych przez gości jest ograniczona – za wszystkie utracone przedmioty nie może być wyższa od stukrotnej ceny wynajęcia pokoju, za jedną nie może przekroczyć pięćdziesięciokrotnej należności za dobę hotelową. Podane limity nie obowiązują wtedy, gdy hotelarz przyjął rzeczy na przechowanie albo odmówił ich przyjęcia, mimo że był do tego zobowiązany, oraz kiedy szkoda wynikła z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa jego bądź osoby u niego zatrudnionej.

Warunkiem uzyskania odszkodowania w razie utraty lub uszkodzenia rzeczy wniesionych do hotelu jest niezwłoczne (bez zbędnej opieszałości i odkładania na później) zawiadomienie o tym hotelarza. Można to zrobić osobiście, telefonicznie albo drogą mejlową, przy czym dla celów dowodowych najlepsza jest forma pisemna. W przeciwnym razie roszczenia wygasają. Przedawnienie następuje z upływem sześciu miesięcy od dnia, w którym poszkodowany dowiedział się o szkodzie, i w ciągu roku od dnia, w którym przestał korzystać z usług hotelu.


Pozostało jeszcze 76% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 89,90 zł
Zamów abonament

Mam już kod SMS
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Poradnik konsumenta

Prawo na co dzień

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Polecane

Reklama