statystyki

E-sklep nie może wymagać pisemnej formy rezygnacji z zakupów

autor: Sławomir Wikariak24.10.2017, 19:30
zakupy, handel, biznes, karta, płatności,

Sprzedawca twierdził, że w regulaminie sklepu zastrzegł formę pisemną odstąpienia od umowy, ale nie potrafił tego udowodnićźródło: ShutterStock

 Aby odstąpić od umowy zawartej w internecie, wystarczy wysłać w ustawowym terminie e-mail do sprzedawcy. Sklep nie może zastrzec sobie w regulaminie pisemnej formy składania tego oświadczenia – uznał Sąd Rejonowy w Bełchatowie.

Reklama


Klient kupił w sklepie internetowym nasadkę noktowizyjną do karabinu. Po otrzymaniu towaru uznał, że nie spełnia on jego oczekiwań. Skorzystał więc z uprawnienia, jakie dają przepisy ustawy o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 683 ze zm.) i odstąpił od umowy. Zgodnie z prawem zakupy zrobione w e-sklepach można zwracać bez podawania przyczyny. Wystarczy w terminie 14 dni odstąpić od umowy.

Tak też uczynił klient, wysyłając na adres elektroniczny sklepu e-maila, w którym poinformował o odstąpieniu od umowy. Później (już po upływie 14 dni) nadał dodatkowo list z pisemnym oświadczeniem. Sprzedawca nie uznał go jednak właśnie dlatego, że był wysłany już po upływie ustawowego terminu.


Pozostało jeszcze 55% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Poradnik konsumenta

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Polecane

Reklama