statystyki

E-sklep nie może wymagać pisemnej formy rezygnacji z zakupów

autor: Sławomir Wikariak24.10.2017, 19:30
zakupy, handel, biznes, karta, płatności,

Sprzedawca twierdził, że w regulaminie sklepu zastrzegł formę pisemną odstąpienia od umowy, ale nie potrafił tego udowodnićźródło: ShutterStock

 Aby odstąpić od umowy zawartej w internecie, wystarczy wysłać w ustawowym terminie e-mail do sprzedawcy. Sklep nie może zastrzec sobie w regulaminie pisemnej formy składania tego oświadczenia – uznał Sąd Rejonowy w Bełchatowie.

Klient kupił w sklepie internetowym nasadkę noktowizyjną do karabinu. Po otrzymaniu towaru uznał, że nie spełnia on jego oczekiwań. Skorzystał więc z uprawnienia, jakie dają przepisy ustawy o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 683 ze zm.) i odstąpił od umowy. Zgodnie z prawem zakupy zrobione w e-sklepach można zwracać bez podawania przyczyny. Wystarczy w terminie 14 dni odstąpić od umowy.

Tak też uczynił klient, wysyłając na adres elektroniczny sklepu e-maila, w którym poinformował o odstąpieniu od umowy. Później (już po upływie 14 dni) nadał dodatkowo list z pisemnym oświadczeniem. Sprzedawca nie uznał go jednak właśnie dlatego, że był wysłany już po upływie ustawowego terminu.


Pozostało 55% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Poradnik konsumenta

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj

Polecane