Bank Pekao udostępnia nowy, kompleksowy system płatności i akceptacji płatności mobilnych w Polsce - PeoPay. W ramach nowego systemu, Pekao jako pierwszy na rynku łączy płatności mobilne dla klientów indywidualnych wraz z innowacyjną funkcją PeoPay mPOS, czyli możliwością akceptacji płatności mobilnych na smartfonach dla przedsiębiorców. Nowy system płatności jest otwarty i łatwo dostępny dla wszystkich – zarówno obecnych klientów Banku, jak i osób nieposiadających konta w Pekao.

Nowa jakość płatności mobilnych

PeoPay to kompleksowe rozwiązanie obejmujące aplikację płatniczą dla klientów indywidualnych pozwalającą płacić wygodnie przy użyciu smartfona w sklepach i w internecie, przesyłać pieniądze na numer telefonu, czy bezpośrednio przekazywać je pomiędzy posiadaczami aplikacji. System PeoPay obejmuje także aplikację do akceptacji płatności mobilnych dla punktów usługowo-handlowych PeoPay mPOS, dzięki której płatności bezgotówkowe mogą być akceptowane za pośrednictwem telefonu, bez konieczności posiadania terminala POS.

Nowe rozwiązania technologiczne stwarzają warunki do rozwoju obrotu bezgotówkowego

Szacuje się, że w Polsce jest około 750 tysięcy punktów handlowo-usługowych, które nie korzystają jeszcze z terminali płatniczych, a w sposób bezgotówkowy dokonywanych jest tylko 18% transakcji. Równocześnie szacuje się, że w bieżącym roku smartfony będą stanowić 50% wszystkich sprzedanych telefonów.

„Gotówka jest jeszcze głównym sposobem realizacji płatności przez Polaków. Klienci są jednak coraz bardziej mobilni i coraz chętniej korzystają z możliwości jakie stwarzają nowoczesne telefony komórkowe. Dlatego też Bank Pekao odpowiadając na potrzeby klientów i promując obrót bezgotówkowy zaproponował klientom nową jakość w zakresie realizacji płatności mobilnych i ich akceptacji przez przedsiębiorców z wykorzystaniem aplikacji na smartfony” – podkreślił Grzegorz Piwowar, Wiceprezes Zarządu Banku Pekao.

Otwarty i dostępny dla wszystkich

System jest otwarty i łatwo dostępny dla wszystkich posiadaczy smartfonów z dostępem do Internetu. Aby rozpocząć używanie PeoPay wystarczy rejestracja w aplikacji pobranej na telefon i otwarcie rachunku do płatności mobilnych. Posiadacze karty prepaid Banku Pekao mogą łatwo powiązać aplikację z rachunkiem swojej karty. Rachunek do płatności mobilnych można zasilić online z dowolnej karty, przelewem od innego użytkownika systemu czy zwykłym przelewem bankowym. Całość operacji nie przekracza 3 minut.

W przypadku klientów PeoPay mPOS akceptacja płatności możliwa jest już następnego dnia po dokonaniu rejestracji.

Podstawowy sposób płatności w systemie PeoPay oparty jest na QR kodach. Zarówno płatność w sklepie na tradycyjnych terminalach POS, w internecie, jak i w PeoPay mPOS odbywa się poprzez zeskanowanie zaprezentowanego na ekranie QR kodu i wpisanie indywidualnego ePINu. W terminalach POS nie przystosowanych do wyświetlania QR kodów istnieje alternatywna możliwość zapłacenia z użyciem 6 cyfrowego kodu.

Przesyłanie pieniędzy możliwe jest na numer telefonu komórkowego (użytkownik nie posiadający PeoPay dostanie sms z informacją jak zarejestrować się i otrzymać przesłane pieniądze), poprzez zeskanowanie QR kodu zaprezentowanego na telefonie odbiorcy lub poprzez zbliżenie telefonów obsługujących protokół NFC.

Obecnie aplikacja PeoPay dostępna jest na system operacyjny Android. Wkrótce z aplikacji będą mogli korzystać również posiadacze telefonów z systemami iOS i Windows Phone.

W ramach dodatkowych funkcjonalności aplikacji PeoPay użytkownicy mają dostęp do salda i historii rachunku online oraz do systemu powiadomień. Bezpieczeństwo transakcji zapewnia możliwość personalizacji limitów transakcji wymagających dodatkowego potwierdzenia kodem PIN. Każda zmiana karty SIM lub zmiana telefonu wymaga autoryzacji.