statystyki

Podstawowe problemy piątoklasistów. Nie potrafią czytać ze zrozumieniem i liczyć

autor: Anna Wittenberg26.01.2016, 07:37; Aktualizacja: 26.01.2016, 08:57
Problemy dzieci są takie same, jak te, które IBE diagnozowało w podobnym badaniu już rok temu.

Problemy dzieci są takie same, jak te, które IBE diagnozowało w podobnym badaniu już rok temu.źródło: ShutterStock

U progu gimnazjum dzieci mają problemy z rozumieniem przenośni czy humoru w czytanych tekstach. A kiedy już same mają coś napisać, słabo idzie im też argumentowanie swojego stanowiska. Jeśli chodzi o matematykę – większość ma problem z dostrzeganiem zależności czy tworzeniem wieloetapowych strategii rozwiązania zadania. Uczniowie nie umieją też wybrać czynności, które po kolei doprowadzą je do rozwiązania problemów.

reklama


reklama


To główne wnioski płynące z przeprowadzonej przez Instytut Badań Edukacyjnych analizy. W maju dzieci, które w tym roku będą pisały sprawdzian szóstoklasisty, rozwiązywały przygotowane przez IBE klasówki z polskiego i matematyki. Testy miały pokazać, które umiejętności dzieci dobrze już opanowały, a nad jakimi nadal trzeba popracować. Klasówki były udostępniane szkołom, a przystąpienie do testu – nieobowiązkowe. Łącznie rozwiązało go ok. 150 tys. uczniów z ponad 5,7 tys. szkół (na 14 tys. wszystkich w Polsce).


Pozostało jeszcze 81% treści

PROMOCJA
Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc już od 33,00 złZamów abonament

Przeczytaj artykuł
Koszt SMS-a 2,46 złZapłać sms-emMasz już kod?
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję

Polecane

reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Prawo na co dzień

Galerie

Polecane

reklama