statystyki

Podstawowe problemy piątoklasistów. Nie potrafią czytać ze zrozumieniem i liczyć

autor: Anna Wittenberg26.01.2016, 07:37; Aktualizacja: 26.01.2016, 08:57
Problemy dzieci są takie same, jak te, które IBE diagnozowało w podobnym badaniu już rok temu.

Problemy dzieci są takie same, jak te, które IBE diagnozowało w podobnym badaniu już rok temu.źródło: ShutterStock

U progu gimnazjum dzieci mają problemy z rozumieniem przenośni czy humoru w czytanych tekstach. A kiedy już same mają coś napisać, słabo idzie im też argumentowanie swojego stanowiska. Jeśli chodzi o matematykę – większość ma problem z dostrzeganiem zależności czy tworzeniem wieloetapowych strategii rozwiązania zadania. Uczniowie nie umieją też wybrać czynności, które po kolei doprowadzą je do rozwiązania problemów.

To główne wnioski płynące z przeprowadzonej przez Instytut Badań Edukacyjnych analizy. W maju dzieci, które w tym roku będą pisały sprawdzian szóstoklasisty, rozwiązywały przygotowane przez IBE klasówki z polskiego i matematyki. Testy miały pokazać, które umiejętności dzieci dobrze już opanowały, a nad jakimi nadal trzeba popracować. Klasówki były udostępniane szkołom, a przystąpienie do testu – nieobowiązkowe. Łącznie rozwiązało go ok. 150 tys. uczniów z ponad 5,7 tys. szkół (na 14 tys. wszystkich w Polsce).


Pozostało 81% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane