Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o systemie powiadamiania ratunkowego, przedłożony przez ministra administracji i cyfryzacji. Nowe przepisy kompleksowo normują zagadnienia z dotyczące systemu powiadamiania ratunkowego.

System będzie oparty na centrach powiadamiania. Jego podstawowym zadaniem jest obsługa zgłoszeń alarmowych kierowanych do numerów 112, 997, 998 i 999. W projekcie ustawy przewiduje się także możliwość obsługi zgłoszeń alarmowych kierowanych do innych numerów alarmowych podmiotów, do których zadań należy ochrona: życia, zdrowia, bezpieczeństwa i porządku publicznego, mienia lub środowiska albo numerów 991, 992, 993, 994, 996 lub 987.

Planowanie, organizowanie systemu powiadamiania ratunkowego, nadzór oraz koordynacja jego funkcjonowania na terenie kraju będzie należało do ministra do spraw administracji publicznej. Minister odpowiadał będzie ponadto za upowszechnianie wiedzy i informacji o numerach alarmowych.