Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Forbes: 10 samochodów hybrydowych, na których zaoszczędzimy najwięcej

10. Hyundai Sonata Hybrid. Oszczędności wyniosły w ciagu 5 lat 319 dol.
10. Hyundai Sonata Hybrid. Oszczędności wyniosły w ciagu 5 lat 319 dol. / Bloomberg / SeongJoon Cho

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Powiązane

Komentarze(25)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Gosc
    2018-03-04 21:00:30
    Moze I hybryda jest droga w zakupie.liczmy serwis wymiane.wtryskow turbiny dpf kola 2 masowego I innych spraw to silnik diesel blado wyglada przy hybrydzie
    1
  • adek
    2019-02-20 15:15:38
    Do miasta tylko i wyłącznie hybryda. mam toyotę yaris i bardzo ważne jest nauczyć się jeździć tego typu autem bo oczywistym jest że jeżeli kierujący nie będzie należycie korzystał z dobrodziejstw jej zasady działania auto w mieście spali nawet powyżej 6 litrów. Moja średnia w mieście: 3,7-3,9 a zimą: 4,4 -4,6 litrów /100 km ..wcale nie jestem zawalidrogą. ..tak myślę :)
    3
  • Franek
    2016-09-30 12:24:26
    Już dawno słyszałem o korzyściach płynących z posiadania samochodu hybrydowego (i nie chodzi tutaj tylko o ochronę środowiska, ale po prostu o mniejsze spalanie i oszczędność). Coraz poważniej zastanawiam się nad zakupem takiego samochodu, tym bardziej, że większe miasta przewidują sporo udogodnień dla użytkowników hybryd.
    11
    pokażodpowiedzi (3)
  • Ben
    2016-10-25 12:09:53
    Z tego zestawienia zdecydowanie wybrałbym Toyotę Prius V. Miałem okazję jeździć przez chwilę Priusem IV 1,8l - 134 km. Muszę przyznać, że jeździło się naprawdę nieźle, a miałem co do tego wcześniej wątpliwości. No i to spalanie, około 4 litrów, a w nowej wersji jeszcze mniejsze.
    8
  • tomasz
    2017-08-19 12:12:19
    Mnie tam hybrydy jakoś nie kręcą, zwłaszcza, że do najtańszych nie należą. Wolę swojego tivoli w benzynce. I ekonomiczny i bardzo wygodny, a w porównaniu z innymi suvami wypada cenowo bardzo korzystnie. Rząd coś tam obiecywał że ulgi wprowadzi na hybrydy ale oczywiście cisza
    12
  • ara
    2018-08-19 23:19:47
    Jeżdżę Aurisem hybrydowym pół roku.Średnie zużycie paliwa na dystansie 7000 km to 5 litrów.Ale mam też w mieście średnie na trasach 15-20 km wielkości 3,6-3,8.Na autostradzie przy szybkości bliskiej max,na dystansie 200 km ,7,2l/100. w drodze powrotnej jechałem 140-160 średnie 6,7. Przyśpieszenie od 0 przeciętne.Ale elastyczność przy wyprzedzaniu dobra (max moment ponad 300Nm)Jeździ się nim bardzo przyjemnie ,polecam.
    3
    pokażodpowiedzi (1)
  • radzimir144
    2017-01-10 15:47:52
    Ja rzeczywiście długo zastanawiałem się nad zakupem hybrydy. No, ale tak to już jest... strach przed nieznanym, bardzo mała wiedza no i tak zwlekałem z tym aż to kwietnia tego roku, kiedy to kupiłem swoją wymarzoną hybrydę – lexusa RX w salonie na Puławskiej. Apel do wszystkich tych, którzy jeszcze się wahają – naprawdę warto! Hybryda to duża oszczędność pieniędzy!
    10
    pokażodpowiedzi (1)
  • ahybryd
    2019-02-14 15:50:29
    W salonie Lexus Kraków doradca klienta pan Paweł Kwiatkowski powiedział mi wprost, że hybrydy mają liczne wady. Korzyść z napędu hybrydowego jest iluzoryczna zarówno dla właściciela jak i dla środowiska. Różnica w spalaniu np. NX 300/NX 200 dopiero po wielu latach pokrywa różnicę w cenie samochodów. Trzeba stosować specjalną technikę jazdy po mieście, żeby uzyskać zauważalne obniżenie spalana paliwa. Przecież w mieście hamujemy głównie hamulcem mechanicznym. Przekładnia bezstopniowa CVT stosowana w automatach świszczy i zaczyna pracować dopiero po osiągnięciu dość wysokich obrotów, więc przyspieszenie jest marne 10s / 7s. do 100km/godz. Napęd silniczkiem elektrycznym tylnych kół tak naprawdę udaje tylko tylny napęd. Akumulatory umożliwiają przejechanie 1km, max do 2 km. Na autostradzie praktycznie nie ma żadnych widocznych korzyści z napędu hybrydowego. Awaryjność tego skomplikowanego napędu i niska trwałość akumulatorów czyni nieopłacalnym zakup samochodu z napędem hybrydowym.
    19
    pokażodpowiedzi (3)
  • Paweł
    2016-06-29 15:40:57
    Teraz chyba najoszczędniejszą hybrydą to Prius jest, spalanie poniżej 4 średnie spadło.
    3
    pokażodpowiedzi (1)
  • Robert
    2017-09-15 12:32:01
    najpierw człowieku doloz kasy, wez kredyt, a później zaoszczędzisz. jakoś mi sie nie uśmiecha takie rozwiązanie. zdecydowanie wole mojego peugeota 5008. Jak się szuka czegoś dla rodziny , co będzie pojemne i praktyczne to raczej na takie newsy napedowe sie nie patrzy
    10
Reklama

Zobacz więcej

image for background

Przejdź do strony głównej