Na budowę dojazdów do Modlina potrzeba kilku miliardów złotych. I bardzo dużo czasu. Tylko niektóre z nich mają szanse powstać do 2023 r.
W przyszły wtorek w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa (MIB) zbierze się zespół resortowy ds. koncepcji Centralnego Portu Lotniczego między Warszawą i Łodzią. Kilka ministerstw czeka na zielone światło od premier Beaty Szydło do powołania międzyresortowej grupy, która zbada, czy CPL ma ekonomiczny sens. – Nie zapadły żadne decyzje dotyczące ewentualnej budowy – zastrzega Elżbieta Kisil, rzeczniczka MIB.
Według portalu Fly4free w kręgach rządowych rośnie liczba zwolenników wycofania się z projektu budowy CPL od zera. Jak ujawniliśmy w DGP, ostatnie zmiany w zarządzie Modlina to sygnał, że coraz bardziej realny staje się wariant rozbudowy tego lotniska przy wsparciu kapitałowym Państwowych Portów Lotniczych, czyli zarządcy Lotniska Chopina. Duoport Chopina i Modlina – zamiast CPL – oznaczałby niższe koszty i krótszy czas realizacji. Ostałoby się też Lotnisko Chopina, które w przypadku powstania CPL musiałoby zostać zlikwidowane.