Adamczyk: Trzeba zwęzić ekspresówki, a drogi z koleinami można zamknąć

autor: Grzegorz Osiecki22.12.2015, 07:35; Aktualizacja: 22.12.2015, 08:12
Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa

Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwaźródło: DGP
autor zdjęcia: Wojtek Gorski

Nie chcę powielać decyzji moich poprzedników, czyli płacić z publicznych pieniędzy za otwarcie szlabanów na autostradach. Zatory to sprawa koncesjonariuszy - mówi w wywiadzie dla DGP Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna
Polub Gazetaprawna.pl

Reklama

Komentarze (30)

  • świnemindzko(2015-12-22 08:59) Zgłoś naruszenie 342

    "Jak można patrzeć w wymiarze integracji państwa, jeśli mówimy mieszkańcowi Świnoujścia, by do Wrocławia jechał przez Niemcy". Tunel się przyda nam bardzo, oby to nie były znowu obietnice, ale nam nie przeszkadza jeżdżenie po niemieckich autobanach do Wrocka. My tu na Zachodzie kompleksów niemieckich nie mamy, chodzimy sobie do nich na zakupy, oni do nas i jest normalnie. Jak będzie pan minister w Szczecinie to zapraszamy do OderCenter w Schwedt albo Marktkaufu w Prenzlau, w soboty 80 % klientów to Zachodnie Pomorze. I ZOO w Uckermunde i Eberswalde to samo bo w Szczecinie nie ma ZOO. O, może pan zafunduje Szczecinowi ZOO żeby Niemiec dzieci nam podstępnie nie germanił przy pomocy dojcze tieren (moje kindery bardzo lubią kozen i króliken karmić), i zablokuje modernizację do 160 km/h i elektryfikację linii kolejowej do Angermunde ?

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Mr Gumby(2015-12-22 11:50) Zgłoś naruszenie 265

    Tytuł manipuluje, można się domyślać, że minister chce zwężać istniejące ekspresówki. Gratuluję dziennikarskiej rzetelności.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • ketrzynski(2015-12-22 09:29) Zgłoś naruszenie 1713

    "Na przykład droga obciążana przejazdem 3,5 tys. pojazdów w ciągu doby doczekała się przebudowy, a taka, po której jeździ 18 tys., nie może się jej doczekać." "Trasa S19 musi zostać zrealizowana." Obecnie w korytarzu planowanej S19 na niektórych odcinkach nie jeździ nawet 3 tys. pojazdów na dobę!!!! W zamian pewnie wstrzymają budowę S6 z Trójmiasta do Koszalina. Wprawdzie przetargi już ogłoszono, ale umów jeszcze nie podpisano i brak jest ostatecznej decyzji środowiskowej na Trasę Kaszubską i Obwodnicę Metropolitalną Trójmiasta. W końcu jakoś muszą ukarać jedyne województwo w którym w wyborach zwyciężyło PO, a wynagrodzić ścianę wschodnią budując ekspresówkę po której ruch będzie jak na drodze gminnej.

    Pokaż odpowiedzi (2)Odpowiedz
  • eLKa(2015-12-22 13:33) Zgłoś naruszenie 150

    Używałem dróg 2+1 we Francji- znakomite rozwiązanie pozwalające wyprzedzić np. ciężarówki. Tyle, ze były to zawsze drogi lokalne o dość małym ruchu. Większe, to 2-pasmówki.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Kierowca(2015-12-22 11:50) Zgłoś naruszenie 1512

    Biednych nie stać na oszczędzanie. Zwezanie dróg to głupota i niegospodarność. Przykro mi że proponuje to ta władza.

    Odpowiedz
  • Lubuszanin(2015-12-22 11:58) Zgłoś naruszenie 141

    Nie zamykać dróg z koleinami ,tylko zrobić porządek,Lubuskim,gdzie biegnie niedawno otwarta autostrada A 2 a cały prawie ruch tranzytowy/ auta z wschodu/całe Lubuskie przemierzają drogą 92,na której trwa horror,tzw tiry jadą w kolumnach po dwadzieścia kilka,zderzak w zderzak,w świątek piątek i niedziele,mało tego w ustawowe zakazy również.A dlatego że na 92 od węzła Nowy Tomyśl do Świecka,nie ma żadnego poboru opłat.Zatrzymajcie te szaleństwo,dla w/w pojazdów jest autostrada.

    Odpowiedz
  • Co za brednie(2015-12-22 13:08) Zgłoś naruszenie 1314

    Co za brednie ten gość plecie.Jeżeli w tym rządzie wszyscy mają taki tok myślenia to ten Kraj rzeczywiście w szybkim czasie stanie się zaściankiem Europy-komunikacyjną patologią

    Odpowiedz
  • KIEROWIEC(2015-12-22 14:35) Zgłoś naruszenie 130

    2 + 1 jest fajne w Szwecji. I u nas też tak winno być. ALE NA DROGACH LOKALNYCH. Nie na tranzytówkach czy też ekspresówkach. I w Szwecji odcinki 2+1 są co ok 2km. Ale nie ma ruchu tranzytowego TIRów tak jak u nas. Znając życie nabudują tak jak poprzednio, będą się bać podpisać umowy.

    Odpowiedz
  • cyklista(2015-12-22 12:27) Zgłoś naruszenie 108

    "Czyli pośrodku mamy 200 km bez autostrady. I to ten odcinek musimy zbudować [dot. A1]" halo, halo tu ziemia ! ministrze infrastruktury brakujące odcinki A1 były na ukończeniu - zanim jeszcze weszliście do gabinetów. Wystarczy, że nie będziecie przeszkadzać do wakacji 2016 będzie przejezdność. https://www.facebook.com/Autostrada-A1-%C5%81%C3%B3d%C5%BA-1395889190651641/

    Odpowiedz
  • pasażer we mgle(2015-12-22 11:46) Zgłoś naruszenie 98

    Panie Ministrze Adamczyk a kiedy wyrzuci Pan wreszcie Pamułę( kolegę z KL Tuska) szkodnika i jego ekipę z Balic za m. innymi brak ILS CAT II i zaniedbanie remontu drogi startowej. Czy nie wstyd aby wyjaśniał Panu odwołane w Krakowie loty w niedzielę 20 grudnia student z Need Help- bo wezwany prezes Pamuła kompletnie nie wie jaka jest rzeczywistość na lotnisku? To skandal aby Pan Prezydent i Pani Premier nie mogli dolecieć do Krakowa a JP chwalił się że " ma dogadane z Adamczykiem ,że zarządu z Balic nie ruszy "!!!

    Odpowiedz
  • zygi(2015-12-22 12:33) Zgłoś naruszenie 81

    Nie mam nic przeciwko rozwiązaniu 2+1. Jestem za. Że Świnoujścia do Czech przez Karpacz musi powstać trasa.

    Odpowiedz
  • Donald(2015-12-22 11:28) Zgłoś naruszenie 87

    To se POmyleńcy sprywatyzujcie Stadiony i będziecie mieli na tunel w Szczecinie.

    Odpowiedz
  • Albert(2015-12-22 13:41) Zgłoś naruszenie 84

    Ewidentnie widać, że następne drogi będą polityczne. Wynagrodzenie ściany wschodniej S19 i zapewne bez viaToll-a za głosowanie to w moim przekonaniu wyrzucona kasa. Ruch i tylko ruch, badania trzeba robić lub je prawidłowo odczytać i aproksymować i wtedy podejmować decyzje. Ważne by była S3 która wystarczy jako korytarz dla płd Europy do Szczecina czy Świnoujścia. A może wznowić żeglugę na Odrze (najtańszy transport) !? Wystarczy odmulić i przygotować i jest to dobry pomysł a UE bardzo chętnie na to da dodatkową kasę. Trzeba pamiętać o tym, że Polski nie stać na budowę dróg za własne pieniądze więc wydawajmy je naprawdę mądrze a nie jako nagrodę za polityczne głosy. A kolej to jest masakra. Związki rządzą i na wiele nie pozwolą. Poza Intercity to nie potrafią zarabiać. A za chwilę wejdzie konkurencja i będzie cienko o czym wielu zapomina. A jest kogo przewozić i co przewozić.

    Odpowiedz
  • M(2015-12-22 17:19) Zgłoś naruszenie 70

    Czy oni fszyscy sa na kacu!!!

    Odpowiedz
  • chłop z Radomia(2015-12-22 12:01) Zgłoś naruszenie 62

    Natężenie ruchu powinno być decydującym kryterium o budowie dróg ekspresowych. W powiatach nowosądeckim, gorlickim i limanowskim mieszka więcej ludzi niż w Poznaniu, a jedyne drogi jakie tam prowadzą to zalane asfaltem, kręte i wąskie trakty średniowieczne, które przebiegają prawie cały czas przez teren zabudowany. I nie chodzi tu o wymagania turystów i narciarzy, setki większych i mniejszych przedsiębiorstw nie może się swobodnie rozwijać, niektóre już pakują się w inne regiony kraju. Podobnie jest w ciągu drogi z Krakowa przez Wadowice i Kęty do Bielska Białej. Panie ministrze Adamczyk, liczę na to, że jako jeden z nielicznych fachowców w tej ekipie widzi Pan te potrzeby.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • chłop z Radomia(2015-12-22 13:49) Zgłoś naruszenie 42

    Natężenie ruchu powinno być decydującym kryterium o budowie dróg ekspresowych. W powiatach nowosądeckim, gorlickim i limanowskim mieszka więcej ludzi niż w Poznaniu, a jedyne drogi jakie tam prowadzą to zalane asfaltem, kręte i wąskie trakty średniowieczne, które przebiegają prawie cały czas przez teren zabudowany. I nie chodzi tu o wymagania turystów i narciarzy, setki większych i mniejszych przedsiębiorstw nie może się swobodnie rozwijać, niektóre już pakują się w inne regiony kraju. Podobnie jest w ciągu drogi z Krakowa przez Wadowice i Kęty do Bielska Białej. Panie ministrze Adamczyk, liczę na to, że jako jeden z nielicznych fachowców w tej ekipie widzi Pan te potrzeby.

    Odpowiedz
  • Wakal(2015-12-22 15:27) Zgłoś naruszenie 32

    Przykład z lata 2015: S3 z dwóch pasów przechodzi w jeden, efekt- spowolnienie ruchu i ogromne korki.

    Odpowiedz
  • autor(2015-12-22 11:14) Zgłoś naruszenie 30

    To w końcu jak będą sprawdzali ruch to s19 nie powinna powstać. Przynajmniej odcinek na północ. Wiec minister w jednym wywiadzie sobie zaprzecza. Budowanie dróg zawsze było polityczne. Ale jeśli chcą budować tylko tam gdzie obłożenie jest określone to widzę w tym sens. Tylko trzeba się tego trzymać konsekwentnie a nie wybiórczo.

    Odpowiedz
  • Piotr z Poznania.(2015-12-22 16:39) Zgłoś naruszenie 34

    Na dobry początek proponuję odwołanie Ministra Środowiska ws norm hałasu i ekranów akustycznych. Po drugie proponuję by drogi budować w ramach robót publicznych, nie oglądając się na UE i Naturę 2000. Środki europejskie należały przeznaczyć za to na kolei, która jest w zapaści. Po trzecie proponuję jakimś podatkiem zbankrutować koncesjonariuszy i znacjonalizować autostrady. Co do priorytetów to dla mnie S-7, Warszawa-Kraków.

    Odpowiedz
  • drago(2015-12-25 13:21) Zgłoś naruszenie 30

    co z BDI?

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie