statystyki

Udawane auta terenowe. Będzie ich jeszcze więcej

autor: Damian Furmańczyk03.11.2015, 07:19; Aktualizacja: 03.11.2015, 08:45
Volkswagen Taigun Ze względu na niewielkie gabaryty nowy crossover może przypaść do gustu miejskim kierowcom

Volkswagen Taigun Ze względu na niewielkie gabaryty nowy crossover może przypaść do gustu miejskim kierowcomźródło: Dziennik Gazeta Prawna

SUV-y i crossovery zjeżdżają do niższych segmentów. Oprócz nich w 2016 r. zadebiutują też „normalne” auta

Kilkanaście lat temu SUV-y i crossovery były niszowym segmentem, który nie wzbudzał większego zainteresowania klientów. Dziś na brak takiego auta w ofercie nie pozwala sobie żaden liczący się producent. W przyszłym roku premierę nowego pojazdu w segmencie kompaktowych SUV-ów zapowiada m.in. Seat. Podczas ubiegłorocznego salonu w Genewie marka należąca do koncernu Volkswagen AG zaprezentowała koncepcyjny model 20V20, którego oficjalny debiut zapowiadany jest na 2020 r. W pierwszej połowie przyszłego roku producent zamierza przedstawić kolejny model SUV-a, który ma konkurować z Nissanem Qashqaiem czy Hyundaiem Tucsonem. Nieoficjalnie koncern pracuje także nad nowym miejskim crossoverem. W żadnym z tych segmentów marka nie miała dotychczas swoich samochodów.

Auto tego typu do swojej oferty chce wprowadzić także Audi. Model Q1 ma być skierowany do mniej zamożnych klientów (przewidywana cena na rynek niemiecki to ok. 20 tys. euro). Z zadyszki Volkswagena zamierza skorzystać Toyota, która podczas przyszłorocznego salonu w Genewie zaprezentuje nowy hybrydowy model CH-R, będący bezpośrednią konkurencją dla Nissana Juke. W 2016 r. debiutu doczeka się także wicelider polskiego segmentu SUV-ów – Dacia Duster (lider to Nissan Qashqai). Premiery w tej klasie nie dotyczą jednak wyłącznie średniej półki cenowej. W Genewie zaprezentowany zostanie także pierwszy SUV w historii marki Maserati. Model Levante ma kosztować od 350 do nawet 800 tys. zł.


Pozostało jeszcze 36% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Komentarze (2)

  • Jakub(2015-11-03 10:11) Zgłoś naruszenie 00

    C-HR zrobi spora konkurencję dla innych marek. Ja osobiście nie jestem wielbicielem japońskich marek, ale tutaj toyota pokazała że jej projektantów stać na wiele. A jak jeszcze dodadzą do tego modelu hybrydę to jeszcze większą konkurencję na rynku stworzą.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie