statystyki

Jeep podbija rynek mniejszym modelem 4x4

autor: Damian Furmańczyk28.10.2015, 07:29; Aktualizacja: 28.10.2015, 07:47
Ostra jazda amerykańskiej marki

Ostra jazda amerykańskiej markiźródło: Dziennik Gazeta Prawna

Do niedawna ta marka kojarzyła się jednoznacznie z superterenówką. Teraz podbija europejski rynek mniejszym modelem 4x4. Ten segment odnosi sukcesy na całym kontynencie.

Mówisz Jeep – myślisz off-road, jak wśród automobilistów nazywane jest każde auto stworzone do jazdy w najtrudniejszym terenie. I tak klientom Jeepa kojarzyły się legendarne modele – Grand Cherokee i Wrangler. Obecnie z salonów amerykańskiej marki najczęściej wyjeżdżają jednak małe i niepozorne SUV-y, które choć mają w wyposażeniu napęd 4x4, z wyglądu bardziej przypominają minivana niż typowe auto terenowe. Mowa o modelu Renegade, który przebojem wdarł się na czołówki sprzedaży na europejskim rynku. Od stycznia do września w UE Jeep sprzedał ponad 62 tys. nowych samochodów – niemal trzy razy więcej niż przez trzy kwartały 2014 r. Główna w tym zasługa wspomnianego Renegade’a, który odpowiada aż za ok. 60 proc. całego wolumenu sprzedanych aut.


Pozostało 81% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie