statystyki

Jeep podbija rynek mniejszym modelem 4x4

autor: Damian Furmańczyk28.10.2015, 07:29; Aktualizacja: 28.10.2015, 07:47
Ostra jazda amerykańskiej marki

Ostra jazda amerykańskiej markiźródło: Dziennik Gazeta Prawna

Do niedawna ta marka kojarzyła się jednoznacznie z superterenówką. Teraz podbija europejski rynek mniejszym modelem 4x4. Ten segment odnosi sukcesy na całym kontynencie.

Mówisz Jeep – myślisz off-road, jak wśród automobilistów nazywane jest każde auto stworzone do jazdy w najtrudniejszym terenie. I tak klientom Jeepa kojarzyły się legendarne modele – Grand Cherokee i Wrangler. Obecnie z salonów amerykańskiej marki najczęściej wyjeżdżają jednak małe i niepozorne SUV-y, które choć mają w wyposażeniu napęd 4x4, z wyglądu bardziej przypominają minivana niż typowe auto terenowe. Mowa o modelu Renegade, który przebojem wdarł się na czołówki sprzedaży na europejskim rynku. Od stycznia do września w UE Jeep sprzedał ponad 62 tys. nowych samochodów – niemal trzy razy więcej niż przez trzy kwartały 2014 r. Główna w tym zasługa wspomnianego Renegade’a, który odpowiada aż za ok. 60 proc. całego wolumenu sprzedanych aut.


Pozostało jeszcze 81% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie