Komisarz ds. rynku wewnętrznego po rozmowach z unijnymi ministrami w Luksemburgu powiedziała, że być może szczegóły uda się ustalić jeszcze w tym roku.
Do uzgodnienia pozostają przede wszystkim nowe limity emisji spalin , które początkowo miały obowiązywać dopiero od jesieni 2017 roku. Wszystko w ramach nowych testów samochodowych, jakie mają być wkrótce prowadzone nie tylko w laboratoriach, ale także na drogach. Zdaniem komisarz Bieńkowskiej państwa członkowskie myślą jednak o przyspieszeniu prac w tym zakresie. "Tak widzę taką wolę. Myślę, że techniczne szczegóły powinny być uzgodnione w tym roku” - powiedziała komisarz dziennikarzom. Potwierdza to wypowiedź szefa hiszpańskiego resortu przemysłu Jose Manuela Sorii, który dodaje: „Powinniśmy pracować, by zrobić to w krótszym czasie, najważniejsze jednak jest to, by mieć najlepsze możliwe zasady”.
W związku z aferą z Volkswagenem, Hiszpania - ale także Niemcy, Francja czy Włochy - rozpoczęły dochodzenia, by sprawdzić ile samochodów na ich terytorium miało zamontowane oprogramowanie fałszujące pomiar spalin.