Rzeczniczka firmy Zuzanna Szopowska mówi, że sprawdzony musi być każdy element konstrukcji. Pierwsze próby rozpoczęły się już kilka tygodni temu. Były to sprawdziany prędkościowe, prowadzone na Centralnej Magistrali Kolejowej. Pociąg przekroczył wtedy prędkość 200 kilometrów na godzinę. Testy w Żmigrodzie to przede wszystkim testy układu hamulcowego, układów ciśnieniowych oraz badanie wpływu różnych czynników na jazdę.
Dart to jeden z najnowszych modeli polskiej fabryki. Na jego produkcję Pesa dostała dotację unijną. Na egzemplarze zamówione przez PKP Intercity musi dostać homologację jeszcze w tym roku. Inaczej dotacja przepadnie.
Przedstawiciele PKP wierzą jednak, że producent zdąży uzyskać homologację. Widzimy wielką determinację naszego partnera w tej sprawie - podsumowuje Zuzanna Szopowska. Przewoźnik zamówił w sumie 20 pociągów Dart.