Nowoczesny design, to prawie pionowa, duża szyba czołowa, która zapewni maszyniście doskonałą widoczność na odległość dwóch metrów przed czołem pojazdu.
"Ze względu na lokalizację przejazdów i przejść tuż przed początkiem peronów maszynista musi mieć możliwość zauważenia pieszych i samochodów znajdujących się w bliskiej odległości od czoła pojazdu”- wyjaśnia zastępca kierownika sekcji konstrukcyjnej w spółce Newag Zenon Radzik.
Jazda pociągiem będzie wygodna i komfortowa. "Będzie między innymi wyposażony w pełni zintegrowany system informacji pasażerskiej z klimatyzacją oraz z miejscami dla niepełnosprawnych”- mówi Zenon Radzik.
W sumie zostało zamówionych sześć takich pojazdów o długości 60 metrów. Każdy z nich pomieści łącznie 505 pasażerów. Mają wyjechać na tory WKD w 2016 roku. Pojadą z prędkością 80 km/h.