statystyki

Niemiecka ustawa o płacy minimalnej. Płacić czy nie płacić?

autor: Piotr Szymaniak26.01.2015, 07:45; Aktualizacja: 26.01.2015, 11:10
1 mln osób pracuje w polskim sektorze transportowym

1 mln osób pracuje w polskim sektorze transportowymźródło: ShutterStock

Po spotkaniu z firmami transportowymi Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju zobowiązało się do wydania specjalnego komunikatu. Miało w nim podpowiadać, jak mają się zachować przedsiębiorcy wobec obowiązującej od stycznia niemieckiej ustawy o płacy minimalnej. Resort opublikował w czwartek komunikat, w którym jednak żadna jasna odpowiedź nie pada.

Przypomnijmy: ustawa gwarantująca 8,5 euro za każdą godzinę pracy wykonanej na terenie Niemiec ma dotyczyć również branży transportowej. Strona niemiecka twierdzi, że obowiązek stosowania nowych wymogów dotyczy zarówno świadczenia usług transportowych na zasadzie kabotażu, jak i przejazdów z i do Niemiec oraz tranzytu. Polska próbuje nowe reguły kwestionować: przedstawiciele rządu, branża i europosłowie interweniują w Komisji Europejskiej i negocjują z Berlinem. Z mizernym skutkiem. Choć ustawa obowiązuje od 26 dni, a uchwalono ją w lipcu ub.r., przewoźnicy wciąż nie wiedzą, czy wobec sprzecznych interpretacji mają się stosować do niemieckiej ustawy, czy nie.


Pozostało 74% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie