statystyki

Kupić polskie lokomotywy czy Bombardiera i Siemensa? PKP Cargo ma dylemat

autor: Konrad Majszyk07.01.2015, 07:45; Aktualizacja: 07.01.2015, 08:18
PKP Cargo

PKP Cargo boi się awantury jak przy zakupie składów Pendolinoźródło: Materiały Prasowe

Newag i Pesa chcą odbić rynek lokomotyw z rąk Bombardiera i Siemensa. Ale nie spełniają kryteriów.Kupić polskie lokomotywy czy Bombardiera i Siemensa? PKP Cargo ma dylemat

Rusza przetarg na 10 lokomotyw dla PKP Cargo. Mają one obsługiwać przewozy m.in. do Niemiec, Austrii, Czech, Słowacji i Holandii. Lokomotywa wielosystemowa to górna półka, może jeździć pod różnymi systemami napięcia. W Polsce linie PKP są zasilane prądem stałym 3000 woltów (3 kV DC). Ale np. w Niemczech to 15 000 woltów prądu zmiennego (15 kV AC). Przewoźnicy używający standardowego taboru muszą przepinać lokomotywy na granicy. Dla wielosystemówki nie istnieją kolejowe granice, co skraca czas transportu i zmniejsza jego koszty.


Pozostało 87% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Komentarze (6)

  • ajdontnoł(2015-01-07 23:16) Zgłoś naruszenie 10

    przecież NEWAG ma wielosytemowe lokomotywy GRYFFIN i DRAGON

    Odpowiedz
  • Artur(2015-01-07 15:10) Zgłoś naruszenie 12

    Zawsze trzymam kciuki za nasze firmy, szczególnie za Pesę, bo super pociągi produkują.

    Odpowiedz
  • cebulka(2015-01-08 19:23) Zgłoś naruszenie 00

    a może Niemcy stawiają na swoje firmy, bo te mają działające rozwiązania, a nie musza uczyc się na żywym organiźmie?...i to swojego klienta:)

    dajcie mi pracę, której robić nie umiem, ale już nad tym pacuję i się na Was nauczę...jestem z Polakiem przecież.

    Odpowiedz
  • Kondek 1(2015-01-07 18:54) Zgłoś naruszenie 00

    Jestem zdania,że trzeba zawsze wspierać nasz przemysł.Zapewne Pesa jak i Newag już nad dym problemem pracują.Są to firmy,które sprzedają już całe składy dla Europy zachodniej.Niemcy zawsze na pierwszym miejscu stawiają swoje firmy w przetargach,bo to w interesie kraju.

    Odpowiedz
  • cd(2015-01-07 21:23) Zgłoś naruszenie 00

    A kto daje większy kesz na łapę? jeżeli tak to polskie firmy nie wygrają przetargu.

    Odpowiedz
  • Aniołek(2018-07-02 21:15) Zgłoś naruszenie 00

    Ja bym kupił Bombardiera

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie