Polski kierowca TIR-a z niemiecką pensją

autor: Piotr Szymaniak07.01.2015, 07:30; Aktualizacja: 07.01.2015, 08:39
Tir

Od pierwszego stycznia w Niemczech obowiązuje nowa ustawa o płacy minimalnej, zgodnie z którą pracownik musi otrzymywać minimum 8,5 euro za godzinę.źródło: ShutterStock

Firma wysyłająca pracownika w podróż służbową do RFN będzie musiała zapłacić mu minimum 8,5 euro za godzinę. – Chcą nas wykończyć – twierdzi branża transportowa.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna
Polub Gazetaprawna.pl

Reklama

Komentarze (77)

  • as(2015-01-07 08:46) Zgłoś naruszenie 00

    to RFN jeszcze istnieje?

    Odpowiedz
  • Am(2015-01-07 08:47) Zgłoś naruszenie 00

    Jak zwykle Polski pracodawca znajdzie sposób na oszukanie kierowcy , który po prostu dostanie kolejną pustą kartkę do podpisu , że wziął coś , czego nie widział na oczy . I nawet nie powalczy , bo jak skoro złożył podpis . To , że jesteśmy liderem na europejskim rynku transportowym jest skutkiem zastraszania tych kierowców , którzy nie zdecydowali się na wyjazd z kraju . Nie ma się czym chwalić . Wstyd . Niemiecki pracodawca cierpliwie pracuje na zwiększanie zysków , a nasz rodzimy już po roku chce mieć domy , jachty , samochody i złotego słonia . Mam nadzieję , że Niemcy się nie ugną i że to dopiero początek upadku nieuczciwych polskich pracodawców. Pora , żeby firmy , które sobie nie radzą bez wyzyskiwania pracownika zniknęły i nie wróciły .

    Odpowiedz
  • keram(2015-01-07 09:30) Zgłoś naruszenie 00

    Pierwszy raz podziekuje Niemcom za to ze pomoga polskim kierowca w walce o godne zarobki

    Odpowiedz
  • klon(2015-01-07 10:31) Zgłoś naruszenie 00

    POsraniec Frasyniuk siedzi i kwiczy.

    Odpowiedz
  • emeryt(2015-01-07 10:53) Zgłoś naruszenie 00

    Nareszcie zawód kierowcy będzie doceniony tak jak w innych krajach. W Polsce kierowcy nie ma w domu tygodniami a krwiopijcy płacą jak by pracował codziennie po 8 godzin. Chyba że coś Lewiatan wymyśli, bo to nie możliwe wg. nich aby robotnik tyle zarabiał.

    Odpowiedz
  • Były pracownik Deutsche Post(2015-01-07 11:50) Zgłoś naruszenie 00

    dziwię się moi Panowie waszymi komentarzami. Wg mnie za chwilę to raczej nie będziecie mieli pracy nawet za 8,50 pln za godzinę. Czy nie widzicie, że w te miejsce wejdą głównie Niemcy tzn ich zdeformowane turki i inne narody. Polacy to nie dla was ta ustawa i w żadnym stopniu nie broni ona polskiego kierowcy. OOOOOO gdyby w Polsce zmieniono płacę minimalną na taką to moglibyście się zachwycać a tak to raczej wam współpczuję.

    Odpowiedz
  • kierowca(2015-01-07 12:38) Zgłoś naruszenie 00

    Tylko siąść i płakać nad tymi komentarzami.Dzięki tym waszym znienawidzonym pracodawcą masz z czego żyć .Jak uważasz ze można to lepiej zrobić , to zakładaj firmę i płać nawet po 10 euro. zobaczymy jak długo utrzymasz się na rynku.

    Odpowiedz
  • autor(2015-01-07 13:01) Zgłoś naruszenie 00

    Czyli następni kierowcy będą na bezrobociu a po całej Europie znów będą jeździć Niemcy. Nie wiem czym tu się cieszyć.

    Odpowiedz
  • POL(2015-01-07 13:49) Zgłoś naruszenie 00

    Przeciez polski kierowca nie mial wplywu na zanizanie frahtów tylko pracodawcy. To panstwo polskie nie potrafiło sobie poradzic z układem mafijnym w transporcie w polsce wogóle.Gdzie jest minister transportu ?nie zajaknał sie ani słowem na ten temat ani wczesniej ani w chwili obecnej,a to ze kierowcy sa wykożystywani i oszukiwani przez pracodawców wyrazł już w swoim komentarzu sąd najwyższy że za spanie w kabinie kierowca powinien otrzymać 25%kwoty ryczałtu za nocleg która wynosi 180 Euro dziennie średnio w europie.Polski minister finansów powinien sie cieszyc z tego powodu bo wzrosną mu wpływy do budżetu jezeli wzrośnie podstawowa pesja kierowcy,nareszcie bedzie normalnie,5400 złotych tyle by wynosiła pesja podlegajaca opodatkowaniu do tego diety ktore by były na poziomie około25 euro juz bez podatku .Ponieważ polski rząd nie potrafił podjąc do tej pory tematu zrobili to za niego niemcy bo nie chcą żeby ten chory układ przenikl do ich gospodarki,i to jest glowny powód wprowadzenia tych przepisów

    Odpowiedz
  • bit_transport(2015-01-07 13:57) Zgłoś naruszenie 00

    Swobodny przepływ dóbr i usług? Wracamy do oclenia eksportu, Unia przestaje mieć znaczenie...Niemcy chcą zagarnąć wszystko.

    Odpowiedz
  • psps(2015-01-07 14:04) Zgłoś naruszenie 00

    Polska też powinna ukrócić niemieckim właścicielom polskich spółek z o.o. nieosiągalnośc i nie powoływanie pełnomocników podczas ich nieobecności.

    Odpowiedz
  • Nehemiasz(2015-01-07 14:06) Zgłoś naruszenie 00

    Dane procentowe z rysunku nie są prawdziwe. Cały kabotaż w Niemczech to 4%. Udział Polski w całej Unii to 29%. Kto te liczby wymyśla?

    Odpowiedz
  • Nehemiasz(2015-01-07 14:07) Zgłoś naruszenie 00

    Liczby podane są nieprawdziwe. Cały kabotaż w Niemczech to 4%.
    Udział Polski w całej Unii to 29%. Kto te liczby wymyśla???

    Odpowiedz
  • Fruzia(2015-01-07 14:15) Zgłoś naruszenie 00

    I bardzo dobrze!!! Niewolnictwo skończyło się w cywilizowanym świecie ładnych "parę" lat temu...czas, żeby polskie cwaniactwo też ukrócić...każdy pracujący człowiek ma prawo do uczciwego wynagrodzenia za swoją pracę...ostatecznie wszyscy mamy takie same "żołądki"...

    Odpowiedz
  • Mario(2015-01-07 15:03) Zgłoś naruszenie 00

    Mam pytanie panowie ... twierdzicie że krwiopijcy polscy się dorabiają na was , to skoro tak to czemu nie macie tyle odwagi aby założyć swoje firmy wziąć leasingi i pracować jako firma, ciekawe kto zleca nam robotę my sami wróżąc z kart tarota czy spedytor który ustala ceny , czy ktoś w ogóle z innej galaktyki , za chwilę na wasze miejsca wejdą Niemcy pracować odejdzie nam problem z weekendówkami w kabinach bo będą w domu i co wtedy ??? Krzyczcie na nas dalej bo macie źle może kuroniówka otworzy wam oczy jak na prawdę mieliście źle. jeździcie autami do 5 lat max i źle, ciekawe czy ktoś pamięta czasy jak się jeździło Liaz-ami , Jelczami i starymi VOLVO po Pekaes Warszawa,jak były odprawy , granice, zezwolenia i problemy bo teraz macie wszystko podane na tacy CMR i wio ... narzekajcie dalej ... pozdrawiam

    Odpowiedz
  • Fruzia(2015-01-07 15:31) Zgłoś naruszenie 00

    15: Mario z IP: 83.9.199.* (2015-01-07 15:03)
    ...ciekawe kto zleca nam robotę...

    hmmm...znajomi, rodzina i ci, którym dajecie w łapę...skąd o tym wiem?...bo żyję w tym skansenie od wielu, wielu lat...

    Odpowiedz
  • franek.(2015-01-07 15:40) Zgłoś naruszenie 00

    No swiety czas przestana polscy pracodawcy zatrudniac kierowcow za 3000 zl miesiecznie w polsce a na lewo in dawac drugie 3000 zl miesiecznie aby uniknac oplat zus-u brawo unia,

    Odpowiedz
  • stefan(2015-01-07 16:13) Zgłoś naruszenie 00

    z cyklu czy wiesz, że: (bo czytam masę frustratów).

    - minimalna płaca kierowcy w Niemczech: 8,5 euro za godzinę brutto, dieta jest płacona dobrowolnie (!) przez pracodawcę (niemieckiego). ergo: niemiecka spółka kierowcę pracującego 200 godzin może zatrudnić za 1700 euro brutto, 7300pln. w polsce kierowca zobaczyłby 5000 tysięcy na koncie.

    - polski przedsiębiorca do tego co wyżej musi obowiązkowo dodać diety, polskie, lekko 3000-3500, i lub (kwestia sporna i jasne to do końca nie jest) ryczałty za nocleg- kolejny 1000-1500.
    czyli w polsce kierowca zobaczyłby 9.000-10.000.

    także cieszcie się Panowie kierowcy. pierwszy raz w historii nowożytnej polski kierowca jest droższy (przez diety i ryczałty) od kierowcy niemieckiego. pytanie czy ktoś Wam tyle zapłaci. czy może polskie firmy zaczną na gwałt zakładać spółki w niemczech i tam Was zatrudniać. ergo: straci budżet PL, i kierowcy. powodzenia w rozliczaniu z fiskusem w DE, za to emerytura będzie niemiecka :)

    za dziadtransów z lewymi kwitami nie odpowiadam, bo jeśli mają być lewe kwity, to i już były w przeszłości. natomiast 5000 na rękę w transporcie międzynarodowym pupy nie urywa, ja za tyle kierowcy nie znajdę. także idźmy po niemiecku od A do Z. 8,5 za godzinę i zlikwidujmy diety i ryczałty.

    Odpowiedz
  • piotr(2015-01-07 16:48) Zgłoś naruszenie 00

    BARDZO MNIE TO CIESZY.CHCIAŁBYM ZOBACZYĆ WYRAZ WREDNEJ GĘBY TEGO ,KTÓRY ROZWALAŁ TAMTEN USTRÓJ I "USZCZĘŚLIWIŁ' KLASĘ ROBOTNICZĄ.MAM NA MYŚLI SOLIDARUCHA O NAZWISKU FRASYNIUK.ZAPYTAJCIE CZY TEN WYBITNY I "ZASŁUŻONY" DZIAŁACZ WOLNYCH ZWIĄZKÓW ZAWODOWYCH TOLERUJE ZWIĄZKI W SWOJEJ FIRMIE!!

    Odpowiedz
  • sebastian 30(2015-01-07 16:57) Zgłoś naruszenie 10

    spadam do Niemiec jeździc na BDFach - Wechselbrucken, u polskiego dziadtransa nauczylem sie co i jak, dosc mam tych 40 groszy od km i non stop przeginania, toleruje tylko magnez a nie magnes, takze dziekuje, nie jestem niewolnikiem, tylko czlowiekiem, dlaczego Niemcy moga jezdzic w pracy zmianowej na BDFach i byc codziennie w domu a u polaczka to niemozliwe? same polaczki zepsuly rynek transportu... ten okret juz tonie, majac Żone i dziecko jestem w stanie zarobić 2200 euro netto codziennie spiac w mieszkaniu a anie w ciezarowce, kto ma rozum, ten powininen uciekac z POlski jak najdalej... pozdrawiam

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie