Metro nie tylko w Warszawie: Kraków, Wrocław, Rzeszów. Niekoniecznie w tunelu

autor: Konrad Majszyk, Bartłomiej Mayer04.11.2014, 07:12; Aktualizacja: 04.11.2014, 09:53
Stacja C12 Nowy Świat - Uniwersytet:

Stacja C12 Nowy Świat - Uniwersytet fot. metro.waw.plźródło: Materiały Prasowe

Pomysły budowania metra pojawiają się teraz w wielu polskich miastach

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna
Polub Gazetaprawna.pl

Reklama

Komentarze (9)

  • san(2014-11-04 08:57) Zgłoś naruszenie 01

    Póki co, to nie wymyślono nic lepszego i wygodniejszego niż tradycyjne metro. Inne rozwiązania to mydlenie ludziom oczu !!! Budować metro taniej, to w polskich warunkach, patrzenie na ręce złodziejom !!!

    Odpowiedz
  • Alek(2014-11-04 14:13) Zgłoś naruszenie 00

    Bydgoszcz buduje szybki tramwaj do Fordonu po 30 mln zł za kilometr.

    Bo projekt budowy jest beznadziejny - drogi wiadukt nad torami i długosc trasy w terenie niskozurbaniozwanym (dzielnica Zofin jest bez praktycznie zabudowy!)

    Odpowiedz
  • realista(2014-11-04 14:49) Zgłoś naruszenie 12

    Wszystko fajnie. Ale metro podziemne, choć dużo droższe, ma jedną gigantyczną zaletę - jest całkowcie odporne na wszelkie maratony, Marsze Równości, Masy Kretyniczne oraz inne występy oszołomów, paraliżujących ruch na powierzchni...

    Odpowiedz
  • staryzgred(2014-11-04 16:04) Zgłoś naruszenie 00

    Metra potrzebne po to by jak najszybciej założyć spółkę i jeszcze szybciej zachapać z niej kasę a potem to tego nikt nie rozliczy, bo budowa trwała będzie odpowiednio długo, że nie będzie już od kogo dochodzić czegokolwiek.

    Odpowiedz
  • jaw(2014-11-04 18:45) Zgłoś naruszenie 01

    Niedlugo furmanke bedziemy nazywac metrem. A nazwa oryginalna to underground czyli pod ziemia. Francuskie metro wzielo sie stad by nie nasladowac Anglikow. No ale ida wybory wiec i w Pacanowie obiecaja metro z knajpy do mlyna

    Odpowiedz
  • Szpagin(2014-11-11 14:07) Zgłoś naruszenie 10

    W Polsce ciężkie metro ma sens w dwóch miejscach: w Warszawie i GOP-ie. W pozostałych miastach należy zastanowić się nad znaną z niemieckich miast koleją typu Stadtbahn, obecną choćby w Kolonii, Stuttgarcie, czy Bielefeld. Powstają one z przebudowy linii tramwajowych: w ścisłym centrum tory przenoszone są do tuneli, poza nim znajdują się na wydzielonych torowiskach z pierwszeństwem na skrzyżowaniach. Takie rozwiązanie jest tańsze, bo ogranicza się kopanie tuneli i (częściowo) wykorzystuje się istniejącą infrastrukturę. W Polsce najbliżej do tego szybkiemu tramwajowi w Krakowie, ale to nie ta skala.

    Do kolei aglomeracyjnych jestem nastawiony dość sceptycznie. Na liniach kolejowych w większych miastach panuje intensywny ruch towarowy i pasażerski, więc, o ile nie ma wydzielonych torów (jak ma to miejsce w Warszawie i Trójmieście), nie da się uzyskać zbyt wysokiej częstotliwości odjazdów. Do tego nie rzadko stacje znajdują się w znacznej odległości od obszarów zamieszkanych, co nie zachęca do korzystania z kolei.

    Odpowiedz
  • analityk(2014-11-26 09:31) Zgłoś naruszenie 00

    szkoda, że nie powiedziano nic na temat czasu: o ile szybciej jeździ się metrem niż autobusem czy tramwajem.
    Jeżeli czas to pieniądz to dzięki korzystaniu z metra możemy sporo zaoszczędzić. Pytanie do naukowców brzmi - ile?

    Odpowiedz
  • Tomasz(2015-01-10 11:20) Zgłoś naruszenie 00

    Po co metro we Wrocławiu niech kupią nowe tramwaje bo strach obecnymi jeździć. Wrocław nie potrzebuje metra to średnie miasto któremu zupełnie wystarczy tramwaj. Natomiast co do Rzeszowa to chyba oczywiste że w mieście gdzie jest trochę ponad 100tys.mieszkańców nie ma potrzeby najmniejszej budować metro.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie