Auto wypełnia lukę miedzy klasycznym Passatem Variantem a terenowymi SUVami takimi jak Tiguan. Może jeździć po niezbyt ciężkim terenie, nadaje się do holowania przyczepy, a zarazem spełnia warunki sportowego i komfortowego auta osobowego. Nowy model różni się od klasycznego Passata Varianta nowymi zderzakami oraz poszerzonymi nadkolami i progami. Dobre kąty rampowe i natarcia oraz zwiększony prześwit czynią Passata Alltrack alternatywą dla SUVów.
Passat Alltrack będzie oferowany z dwoma silnikami benzynowymi z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem (TSI) o mocy 160 KM i 210 KM oraz dwoma silnikami wysokoprężnymi, również z bezpośrednim wtryskiem (TDI) 140 KM i 170 KM. Obie najmocniejsze wersje Alltrack - TDI 170 KM i TSI 210 KM będą wyposażone seryjnie w stały napęd na wszystkie koła 4MOTION i dwusprzęgłową przekładnię (DSG).
Passat to prawdziwy bestseller Volkswagena i jeden z najchętniej kupowanych modeli na świecie. W ciągu niespełna czterdziestu lat wyprodukowano ponad 15 mln tych aut.
Alltrack zostanie zaprezentowany po raz pierwszy na Tokyo Motor Show w dniach 3 - 11 grudnia. Wprowadzenie na rynek zaplanowane jest wiosną 2012 roku.