Budimex zgarnia kolejne kontrakty Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Spółka podpisała wartą ponad 244 mln zł umowę na dokończenie 29-km odcinka ekspresówki S5 między Kaczkowem a Korzeńskiem. Wykonawcą tej drogi było austriacko-polskie konsorcjum firm Alpine Bau, PBG i Hydrobudowy Polska – wszystkie zbankrutowały.

Budimex zagrał tutaj ostro: jego oferta jest o 32 proc. niższa od szacunków inwestora. Spółka przebiła Strabag i OHL. Budowa trasy jest zaawansowana w ok. 70 proc. Budimex na dokończenie inwestycji będzie miał osiem miesięcy (droga ma zostać otwarta w ciągu sześciu). Pierwszy kontrakt zakładał, że ruch zostanie wpuszczony na trasę we wrześniu 2013 r.
Od kontraktu GDDKiA odstąpiła w czerwcu ubiegłego roku. W tym samym miesiącu austriacki koncern Alpine Bau złożył wniosek o upadłość. GDDKiA zbiera wnioski o rozliczenie robót od podwykonawców niespłaconych przez konsorcjum. Po weryfikacji faktury będą regulowane przez inwestora.
W ciągu najbliższych miesięcy nastąpi seria otwarć ofert w przetargach drogowych GDDKiA, które będą realizowane w ramach unijnej perspektywy 2014–2020. Łącznie to ponad 50 postępowań za prawie 40 mld zł.