"Projekt otrzyma ponad miliard unijnego dofinansowania z Funduszu Spójności w ramach Priorytetu: VII - Transport przyjazny środowisku, Działanie: 7.1 - Rozwój transportu kolejowego POIiŚ" - głosi komunikat.
Modernizacja obejmuje I etap prac w kierunku stworzenia nowoczesnego połączenia kolejowego z Litwą w ramach projektu Rail Baltica. Obejmie on roboty na liniach kolejowych nr 449 (na odcinku Warszawa Rembertów - Zielonka) oraz nr 6 (na odcinku Zielonka - Tłuszcz - do stacji Sadowne Węgrowskie wraz ze stacjami Zielonka, Wołomin, Tłuszcz, Łochów), dobudowę dwóch nowych torów na odcinku Zielonka - Wołomin Słoneczna (przeznaczonych dla ruchu podmiejskiego) oraz prace związane z przygotowaniem linii objazdowej nr 10 Legionowo - Tłuszcz do przejęcia ruchu w czasie prowadzenia robót na E 75.
Przetarg na przygotowanie linii Legionowo - Tłuszcz, o czym informowała agencja ISBnews, jest w toku. 14 lutego najtańszą ofertę, wartą 23,3 mln zł brutto złożyło w nim konsorcjum Unitoru B i PRB TOR.
W ramach I etapu inwestycji wyremontowane zostanie 66 kilometrów linii kolejowej, co pozwoli na jazdę na tym odcinku z maksymalna prędkością: 160 km/h dla pociągów pasażerskich oraz 120 km/h dla pociągów towarowych. W efekcie przeprowadzonych prac nastąpi usprawnienie transportu w I Transeuropejskim Korytarzu Transportowym, zwiększenie bezpieczeństwa oraz poprawa stanu środowiska w otoczeniu linii.