W ten sposób zakończyło się pierwsze z siedmiu postępowań administracyjnych, wszczętych na wnioski Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. W najbliższych tygodniach można się spodziewać kolejnych decyzji dotyczących tego przedsięwzięcia - zaznaczono w komunikacie biura wojewody łódzkiego.
Odcinek autostrady A-1 od Strykowa do Tuszyna, czyli tzw. wschodnia obwodnica Łodzi ma mieć długość około 40 kilometrów i biegnie przez powiaty zgierski i łódzki wschodni.
Umowę z wykonawcą - konsorcjum, którego liderem jest Polimex - Mostostal SA - na zaprojektowanie i zbudowanie trasy podpisano w grudniu 2010 roku. Prace miały ruszyć na początku tego roku, a ich zakończenie planowano początkowo na drugą połowę 2013 r. Budowa jednak opóźniła się o niemal 10 miesięcy w związku z koniecznością wprowadzenia zmian do założeń projektowych.
Obecnie GDDKiA informuje, że wykonawca złożył dokumenty na pozwolenie na budowę i zezwolenie na realizację inwestycji drogowej, a wydanie dokumentów spodziewane jest pod koniec roku. Umowny termin zakończenia prac budowlanych to połowa 2014 roku.
Na tym odcinku autostrady A1 pojawią się cztery węzły autostradowe i w sumie ok. 90 obiektów inżynierskich - mostów, wiaduktów, przepustów i przejść dla zwierząt. Budowa odcinka Stryków-Tuszyn kosztować ma 1,158 mld zł.