STYCZEŃ

5.1. - Sejm odrzucił wniosek o wotum nieufności dla ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka. Wniosek złożył Sojusz Lewicy Demokratycznej, zarzucając Grabarczykowi, że jest winny chaosu na kolei.

15.1. - Straż Graniczna przestała odprawiać pasażerów linii lotniczych na trasach krajowych z warszawskiego lotniska Chopina. Obowiązki te przejęli funkcjonariusze Służby Ochrony Lotniska.

25.1. - Rząd zdecydował, że ok. 4,8 mld zł z funduszy unijnych, oszczędzone na przetargach dotyczących inwestycji kolejowych, zostaną wykorzystane na budowę dróg S3 i S17. Wybór padł właśnie na te dwie drogi, bo inwestycje były najlepiej przygotowane.

25.1. - Rząd przyjął "Program budowy dróg krajowych na lata 2011-2015". Wywołał on protesty władz i społeczności lokalnych, ponieważ ograniczył liczbę planowanych inwestycji drogowych, a realizację części z nich przesunął na lata po 2013 r.

LUTY

3.2. - Polska i Rosja zawarły 3-letnie porozumienie dotyczące zezwoleń na przewozy towarów do Rosji. Przez dwa tygodnie (od 15 stycznia) przewoźnicy byli pozbawieni zezwoleń, więc część polskich samochodów utknęła w Rosji, a rosyjskich - w Polsce.

MARZEC

19.3. - Airbus A380, największy pasażerski samolot świata, należący do Lufthansy, przyleciał na lotnisko Chopina w Warszawie.

31.3. - Komisja Europejska opublikowała opinię, w której napisała, że pieniądze przewidziane w programie Infrastruktura i Środowisko na kolej powinny być w całości wydane na ten sektor. Nie jest to jeszcze ostateczne stanowisko - KE ma wydać decyzję do końca roku.

KWIECIEŃ

21.4 - GDDKiA poinformowała, że wykonawca 21-kilometrowego odcinka autostrady A4 Brzesko - Wierzchosławice, konsorcjum NDI i SB Granit, porzucił plac budowy, nie wywiązując się z kontraktu.

MAJ

19.5. - Podwykonawcy, którzy współpracowali z chińskim konsorcjum Covec, budującym dwa odcinki autostrady A2 między Łodzią a Warszawą, zorganizowali protest i domagali się uregulowania zaległości finansowych, jakie miała wobec nich chińska firma.

19.5. - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że nie ma zagrożenia, że autostrada A2 między Łodzią a Warszawą nie będzie gotowa na mistrzostwa Europy w piłce nożnej w 2012 r. Przyznała jednak, że generalny wykonawca dwóch odcinków, czyli Covec, odnotował "drobne poślizgi" w płatnościach na rzecz podwykonawców. Covec dostał czas na zapłatę do 30 maja.

30.5. - PKP Intercity kupiło od konsorcjum, którego liderem jest włoski Alstom, 20 szybkich pociągów Pendolino, mogących rozwijać prędkość do 250 km/godz. (maksymalna prędkość na polskich torach to na razie 160 km/godz.). Pociągi nie będą miały tzw. wychylnego pudła. Składy mają jeździć na trasie Kraków-Katowice-Warszawa-Gdańsk.

31.5. - Podwykonawcy budujący autostradę A2 na odcinku Stryków-Konotopa, przez kilka godzin blokowali drogę krajową nr 50 w okolicy Żyrardowa. Domagali się zapłaty.

CZERWIEC

2.6. - Premier Donald Tusk zapowiedział, że w sprawie A2 będzie proponował "rozwiązania twarde", czyli rząd będzie szukał sposobu, by ewentualnie budować dwa odcinki drogi między Strykowem a Konotopą bez dotychczasowego generalnego wykonawcy, czyli konsorcjum Covec.

3.6. - Covec zadeklarował, że jest gotów zrezygnować z budowy odcinka autostrady między Strykowem a Konotopą, ale poprosiło GDDKiA o możliwość spotkania i rozmów.