Fundusz pekaesowy: Czasu mało, wątpliwości dużo

autor: Katarzyna Nocuń24.07.2019, 08:40; Aktualizacja: 24.07.2019, 08:53
Wojewodowie nie wiedzą jeszcze, ile dokładnie pieniędzy przypadnie na ich region

Wojewodowie nie wiedzą jeszcze, ile dokładnie pieniędzy przypadnie na ich regionźródło: ShutterStock

Nowa linia może być uruchomiona bez informacji o przetargu, nie ma ryzyka utraty dopłat do biletów ulgowych i miesięcznych – wyjaśnia resort infrastruktury.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna
Polub Gazetaprawna.pl

Reklama

Komentarze (12)

  • WINNI WYSTĄP !(2019-07-26 15:11) Zgłoś naruszenie 110

    szkoda że z komentowanego artykułu nie udało się wyczytać kiedy i dlaczego nastąpiło owe "ZAKŁÓCENIE NA LINII " - powinno być chyba oczywistym , że nie nastąpiło to z winy przewożnika autobusowego lub operatora ? - a tak naprawdę Z JAKĄ SYTUACJĄ MAMY DO CZYNIENIA ?

    Odpowiedz
  • SAMOZAGŁADA pks-ów TRWA !(2019-07-26 15:16) Zgłoś naruszenie 130

    CZY SĄ WINNI zniszczenia pozamiejskiego drogowego publicznego transportu zbiorowego ? Dlaczego to zrobiono ?

    Odpowiedz
  • POZORACJA ?(2019-07-26 15:24) Zgłoś naruszenie 120

    Dlaczego PiS przez cztery lata swoich rządów, niestety nie naprawił pozamiejskiego drogowego ptz ? - Oni ciągle projektują przepisy , a tak naprawdę coraz kolejne linie są zamykane - trudno to zrozumieć ?

    Odpowiedz
  • pod kogo takie przepisy ?(2019-07-26 15:44) Zgłoś naruszenie 130

    wydaje się , że PiS mógłby nie rozumieć zasadniczej kwestii , że przyczyną zapaści pozamiejskiego drogowego ptz nie jest brak 1 zł/km , lecz brak cywilizowanej czyli nie szkodliwej i nie krzywdzącej naszego narodu ustawy o publicznym transporcie zbiorowym w zakresie pozamiejskiego drogowego ptz. Niestety przedstawiony przez Ministerstwo Infrastruktury projekt jej nowelizacji UD 126 , w mojej ocenie nie daje żadnych, nawet najmniejszych nadziej na poprawę istniejącej , katastrofalnej sytuacji.

    Odpowiedz
  • KTO i KOMU pisze ustawę o ptz ?(2019-07-26 16:02) Zgłoś naruszenie 110

    moim zdaniem , nie koniecznie trzeba być profesorem, czy chodzić do najlepszej szkoły, przecież regułą jest że ludzie rodzą się z Bożym darem logicznego myślenia - czy dlatego nasze państwo nie byłoby w stanie przyjąć przepisów ustawy o ptz na poziomie demokratycznego państwa w XXI wieku. Niestety jak wychodzi z praktyki w naszej Ojczyżnie chyba mamy z tym potężny problem ?

    Odpowiedz
  • PiS olewa PKS-y ?(2019-07-26 17:09) Zgłoś naruszenie 120

    nie pojmuję , skąd się biorą olbrzymie pieniądze na kolej , a na PKS- y , niestety tylko jakieś marne grosiki, które jak się wydaje nie zlikwidują wykluczenia rodaków , zatłoczenia miast i dróg, czy trującego smogu samochodowego i hałasu

    Odpowiedz
  • KAWA NA ŁAWĘ !(2019-07-26 17:19) Zgłoś naruszenie 120

    szkoda, że nie napisano, ile samorządów już zdecydowało się na przywrócenie połączeń do miejscowości pozbawionych jakiegokolwiek publicznego transportu zbiorowego.

    Odpowiedz
  • wielkie halooo(2019-07-26 17:23) Zgłoś naruszenie 120

    jak rozumiem, wniosek o dofinansowanie będzie dotyczyć tylko tego roku (2019), czyli max. tylko 4 miesiące, więc jak rozumiem wielkiego sensu to nie ma.

    Odpowiedz
  • Kto był pierwszy ?(2019-07-27 07:41) Zgłoś naruszenie 100

    WIELKA SZKODA, że autorka artykułu nie porozmawiała z samorządami które przywróciły pozamiejskie połączenia autobusowe po 18 lipca 2019 r i czekają na termin składania wniosków o dopłaty (po 23 sierpnia 2019, ale tylko na 4 miesiące jak rozumiem) - czy w Polsce są takie samorządy ?

    Odpowiedz
  • wiatr w oczy i zima za pasem ?(2019-07-27 15:43) Zgłoś naruszenie 80

    czasu mało ?, bo zima mogłaby zaskoczyć rząd i niektóre samorządy ? , tak wynikałoby z obserwacji tempa procesu naprawiania pozamiejskiej drogowej komunikacji zbiorowej w Polsce w ostatnich latach - a przecież w nowym 2020 roku , byłby nowy jednoroczny sezon naprawczy, jak rozumiem, a więc chyba znowu mało czasu - niestety, jak się wydaje chyba trudno będzie doczekać się możliwości dojazdu transportem zbiorowym do miejscowości odciętych od świata w okresie "postkomuny" . ( rok ma tylko 365 dni - tego kalendarza nie uda się poprawić)

    Odpowiedz
  • mądre słowa :(2019-07-29 06:17) Zgłoś naruszenie 50

    o sprawdzonych , dobrych rozwiązaniach stosowanych na świecie w z publicznym transporcie zbiorowym, można poczytać na stronie SmogLab, w świetnym artykule pt. "Transport postawiony na głowie" z dnia 07 stycznia 2019r. Zachęcam, bo naprawdę warto. Jak dla mnie jest to najlepszy artykuł, jaki kiedykolwiek przeczytałem w tej sprawie.

    Odpowiedz
  • Guttentag(2019-07-29 08:10) Zgłoś naruszenie 30

    Czy ta ustawa dotyczy też Dobrodzienia? Dobrodzień Miasto i Gmina w Powiecie Oleskim. Nie ma jak dojechać do pracy w swoim mieście powiatowym, nie ma jak wrócić z pracy. Nawet nie ma jak dojechać zarejestrować się w Urzędzie Pracy. Ani do rodziny, lekarza, starostwa, na zakupy, nic. Pierwszy busik prostą drogą o godz. 11:30, drugi i ostatni o 12:35. A ludzie pracują w godz. 6-14, 6-16, 6-18, 7-15, 7-19, 7:30-15:30, 8-16, 8-18. Serwują nam obietnice przywrócenia transportu z każdej wioski, a tu miasto ze swoim miastem powiatowym nie ma połączenia. Za to do obcego miasta powiatowego busiki co godzinę od 6 rano. Władza gminna i powiatowa porusza się swoimi autami, więc dla niej problem nie istnieje.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie