Od sierpnia samorządy mogą składać wnioski do funduszu autobusowego

11.07.2019, 16:19; Aktualizacja: 11.07.2019, 16:19
Od początku sierpnia samorządy będą mogły składać do wojewodów wnioski do funduszu autobusowego powołanego ustawą, która wchodzi w życie 18 lipca – poinformował w czwartek w Miechowie (Małopolskie) minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Od początku sierpnia samorządy będą mogły składać do wojewodów wnioski do funduszu autobusowego powołanego ustawą, która wchodzi w życie 18 lipca – poinformował w czwartek w Miechowie (Małopolskie) minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.źródło: ShutterStock

Od początku sierpnia samorządy będą mogły składać do wojewodów wnioski do funduszu autobusowego powołanego ustawą, która wchodzi w życie 18 lipca – poinformował w czwartek w Miechowie (Małopolskie) minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

wróć do artykułu

Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:PAP
Polub Gazetaprawna.pl

Reklama

Komentarze (20)

  • dziki kraj ?(2019-07-12 21:22) Zgłoś naruszenie 130

    CZY ONI RŻNĄ GŁUPA ?

    Odpowiedz
  • o co chodzi ?(2019-07-12 20:52) Zgłoś naruszenie 130

    zaskoczony zostałem liczbami : 800 mln. zł. rocznie, 1 zł / wozokilometr , 800 mln km , 10% , 90 % - czy nie ma pomyłek ?

    Odpowiedz
  • siwy dym, czy mydłem w oczy ?(2019-07-12 21:38) Zgłoś naruszenie 130

    JEŻELI CAŁY POLSKI RYNEK OPŁACALNYCH PRZEWOZÓW POZAMIEJSKIEGO DROGOWEGO ptz ODDALIBY ZA DARMO BIZNESMENOM, TO " KAŻDY GŁUPI" POWINIEN WIEDZIEĆ , że do organizacji przewozów deficytowych pieniędzy nie wystarczyłoby nawet w państwach dbających o swoich obywateli i żadne prośby i apele do samorządowców " o "szlachetne serca" nie pomogą.

    Odpowiedz
  • GRA NA ZWŁOKĘ ?(2019-07-12 21:19) Zgłoś naruszenie 120

    byłoby dobrze gdyby PiS przestał prosić samorządowców, a żeby w końcu zdecydował się na przyjęcie normalnej ustawy o publicznym transporcie zbiorowym , bo już ze 3 lat "projektuje jej "nowelizację" i ciągle wychodzi na to co "już było i nadal jest" i co doprowadziło do obecnej katastrofy, a niestety czas tworzy nieodwracalne zniszczenia pozamiejskiego drogowego publicznego transportu zbiorowego. Czas sprzyja państwom pozbywającym się zużytych aut , busów i autobusów, bo obowiązujące przepisy działają jak dobrze przemyślana, skonstruowana i naoliwiona maszynka służąca do samolikwidacji pozamiejskiego drogowego ptz w naszej Ojczyżnie - dowodzi tego praktyka - TO WIDZĄ WSZYSCY ! - ŻADNE OPOWIEŚCI TU NIE POMOGĄ ! - prawie na każdym wiejskim podwórku stoją po 3-4 "szroty od merkel" , mamy zakorkowane miasta i drogi, ludzie chorują i umierają z powodu smogu i hałasu - cieszą się handlarze złomem samochodowym , producenci nowych aut osobowych i "jaśkobusy". - PŁACZĄ ZWYKLI POLACY - już do ok. 30 % miejscowości nie dojedziemy ani pociągiem, ani autobusem, ani busem.

    Odpowiedz
  • wykluczony niewolnik.(2019-07-12 21:56) Zgłoś naruszenie 121

    coś czytam o sierpień , wrzesień, a jak dobrze pamiętam obietnice Prezesa w czasie kampanii wyborczej PiS, w ramach PIĄTKI KACZYŃSKIEGO , pksy miały być przewracane chyba znacznie wcześniej - ale oczywiście nie chodzi o opóżnienie, ja po prostu nie wierzę że będę mógł dojechać tam gdzie dojeżdżałem za tzw. komuny.

    Odpowiedz
  • samowolka jest OK ?(2019-07-13 07:18) Zgłoś naruszenie 110

    niestety takie mamy czasy, że za pozamiejską publiczną komunikację zbiorową w naszej Ojczyżnie, praktycznie nikt nie ponosi żadnej faktycznej odpowiedzialności - więc trudno byłoby dziwić się że władza olewa te potrzeby społeczne, gdyż w pierwszej kolejności dotyczą one ludzi mniej wpływowych i dlatego są całkowicie lekceważone , jak pokazała praktyka ( patrz: wyniki kontroli Najwyższej Izby Kontroli). JESZCZE NIE SŁYSZAŁEM ABY JAKIKOLWIEK URZĄD JAKO ORGAN, CZY KTÓRYKOLWIEK URZĘDNIK JAKO OSOBA FIZYCZNA MIAŁYBY PONIEŚĆ JAKĄKOLWIEK ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA ZNISZCZENIE POZAMIEJSKIEGO DROGOWEGO PTZ W NASZYM KRAJU.

    Odpowiedz
  • falstart ?(2019-07-13 07:02) Zgłoś naruszenie 100

    START : już 18 lipca - a ja niestety nie słyszałem aby jakikolwiek samorząd w moim województwie ogłosiłby konsultacje społeczne w tej sprawie, lub przedstawiłby swoje konkretne pomysły przywracania zlikwidowanych przez "demokrację " pozamiejskich połączeń drogowych , nie słyszałem też o proponowanych przez władze samorządowe czy państwowe terminach likwidacji "białych plam komunikacyjnych" utworzonych przez w/w "demokrację" - CZARNO TO WIDZĘ !

    Odpowiedz
  • gdzie jest Prezes ?(2019-07-13 06:50) Zgłoś naruszenie 100

    na przebieg nowelizacji ustawy o publicznym transporcie zbiorowym UD 126, powinna popatrzeć jakaś właściwa władza, bo to działanie przekroczyło już chyba wszelkie granice ? - co robi PiS ?

    Odpowiedz
  • ściema pospolita ?(2019-07-13 07:57) Zgłoś naruszenie 100

    Z mojej logiki wynika, że gdyby PiS naprawdę chciałoby poprawić sytuację w pozamiejskim drogowym ptz to przynajmniej nie utrzymywałoby zakazów i ograniczeń ustawowych (ustawa o ptz) przyjętych przez rząd PO+PSL , a dotyczących narzędzi dopuszczonych przez Rozp. (UE) nr 1307/2007 parlamentu Europejskiego i Rady, jak wiemy , m. in Najwyższa Izba Kontroli wystąpiła do Premiera RP o zmianę ART. 20 ustawy o ptz. zakazującego przyznawania prawa wyłącznego , niestety bezskuteczne. W zasadzie PiS praktycznie utrzymuje wszystkie tragiczne w skutkach błędy dotychczasowej ustawy o ptz, gdyż jej nie znowelizował , a jak czytam kolejne wersje projektu tejże nowelizacji to "włosy się jeży na głowie" - jak ludzie mogą coś takiego wymyśleć ?

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • temat tabu ?(2019-07-13 08:36) Zgłoś naruszenie 90

    szkoda, ze redaktor komentowanego artykułu nie zapytał pana Ministra , dlaczego PiS nie uwzględnił dobrego i kluczowego dla sprawy wniosku Najwyższej Izby Kontroli w sprawie zmiany Art. 20 Ustawy o ptz. - to byłaby bardzo interesująca odpowiedż.

    Odpowiedz
  • KOMUNO WRÓĆ ?(2019-07-13 06:27) Zgłoś naruszenie 90

    jak dobrze rozumiem rząd, czyli PiS nie będzie tworzył przedsiębiorstw przewozowych, a skoro jak wg mediów , z badań PAN ponoć miałoby wynikać że 2/3 samorządów tez nie widziałoby takiej potrzeby , więc "opowieści" o likwidacji tzw. białych plam komunikacyjnych należałoby między bajki włożyć. Jakieś 0,8 zł / wozokilometr czy 1 zł niczego nie zmieniłoby. Rolnicy nie potrzebują tych PKS-ów bo mają tyle różnych dopłat praktycznie do wszystkiego, nie płacą podatków dochodowych, jakieś groszowe składki na ubezpieczenia społeczne w KRUS, młodzi dostają 150 tys. zł . bezzwrotnego wsparcia, wszelkie odszkodowania , itd, że prawie na każdym podwórku stoi kilka samochodów - dzisiaj bieda jest w mieście, to przede wszystkim nierolnicy i robole nie mają czym pojechać poza miasto i do miasta. Dlatego państwo, czyli rządzący w tej chwili PiS powinien przyjąć dobre przepisy nowelizacji ustawy o publicznym transporcie zbiorowym w zakresie pozamiejskiego publicznego transportu zbiorowego - niestety NADZIEJ NA NORMALNOŚĆ NIE WIDZĘ, NADAL BYŁBY TRZECI ŚWIAT W SERCU UE.

    Odpowiedz
  • naród przegrał ?(2019-07-13 06:39) Zgłoś naruszenie 90

    z mojego rozumienia aktualnej sytuacji, wynikałoby że państwo polskie przegrałoby z "busiarską wolnoamerykanką " i handlarzami złomem samochodowym ? - a przecież PiS ma cała władzę w swoim ręku.

    Odpowiedz
  • naiwnych nie sieją ?(2019-07-13 09:31) Zgłoś naruszenie 80

    w mojej ocenie samorządy dokładnie tak samo załatwią pozamiejskie przewozy autobusowe jak załatwiły MIESZKANIE PLUS , czyli byłaby "figa bez maku".

    Odpowiedz
  • kto rządzi ?(2019-07-13 09:48) Zgłoś naruszenie 80

    mogłoby się wydawać, że PiS w kwestii PKS- ów mógłby zachowywać się jak dziecko we mgle, a przecież w tzw. międzyczasie mamy już 3-ego ministra zajmującego się tym tematem, plus etat pełnomocnika rządu ds. połączeń autobusowych, jak dobrze pamiętam - natomiast przepisy przyjęte przez PO+PSL są ciągle nie zmienione i wykańczają co raz następne pozamiejskie połączenia autobusowe i co raz następne PKS-y padają jak muchy po Muchozolu - po prostu "busiarska wolnoamerykanka" i handlarze złomem samochodowym nie dają żadnych szans naszemu 40-to mln. narodowi .

    Odpowiedz
  • kto jest gorszy ?(2019-07-13 13:26) Zgłoś naruszenie 60

    chyba można byłoby przyjąć że PO+PSL projektując ustawę z 2010 roku , o publicznym transporcie zbiorowym, nie do końca mogli przewidzieć jej tragicznych skutków, choć bój o prawo wyłączne już wówczas był zażarty a nawet wręcz sensacyjny, jak wynikałoby chociażby z udokumentowanego i obecnie powszechnie dostępnego ówczesnego przebiegu procesu legislacyjnego , więc można byłoby im to wybaczyć , choć z trudem - - natomiast obecna władza czyli PiS pomimo iż ma pełny obraz fatalnego dla Polaków spustoszenia w pozamiejskim ptz , a także powinna mieć pełną świadomość jego dalszych tragicznych skutków spowodowanych przepisami tejże ustawy o ptz , niestety przez okres już prawie 4-ech lat swojego rządzenia nie dokonała jej nowelizacji - tego faktu nie daje się zrozumieć , usprawiedliwić i łatwo wybaczyć - - TO PO PROSTU NIE MIEŚCI SIĘ W MOJEJ GŁOWIE , ODBIERAM TO JAK DZIAŁANIE WBREW INTERESOM NASZEGO NARODU - NIESTETY TAK TO CZUJĘ , PRZYKRO I CIĘŻKO MI TO PRZYJĄĆ DO WIADOMOŚCI BO ZAWSZE GŁOSOWAŁEM NA PiS - bardzo chciałbym aby PiS naprawił tę szkodliwą naszym rodakom ustawę o ptz, lecz nie widzę na to żadnej nadziej , niestety.

    Odpowiedz
  • mokra d . . . PiS-u ?(2019-07-13 19:07) Zgłoś naruszenie 50

    ta fatalna ustawa o publicznym transporcie zbiorowym pochodzi z 16 grudnia 2010 roku i została przyjęta za czasów rządów PO+PSL, czyli funkcjonuje już ok. 8,5 lat z czego na okres rządów PiS przypada już prawie 4 lata , przy czym należałoby podkreślić iż są to lata ostatnie , kiedy już wszystko było całkowicie jasne, czyli już doskonale wszyscy powinni byli zrozumieć jej krzywdzące nasz 40-to mln naród przepisy - Niestety te przepisy dalej funkcjonują, a co gorsze mają się raczej świetnie, jak wynikałoby z projektu ich nowelizacji UD 126.

    Odpowiedz
  • smutny bilans :(2019-07-13 19:25) Zgłoś naruszenie 50

    zakazali używania podstawowych narzędzi dopuszczonych przez (WE) nr 1370/2007 - uczniów zaczęli dowozić gimbusami szkolnymi i na efekty długo nie trzeba było czekać, zapanowała "busiarska wolnoamerykanka" i "zjawisko przymusowego posiadania samochodu" . Skrzywdzony naród cierpi, a oni rżną "dobrego wujka" .

    Odpowiedz
  • jest gorzej niż żle !(2019-07-14 07:10) Zgłoś naruszenie 40

    Oczywistym chyba jest, że 1 zł /wozokilometr , a w latach następnych 0,8 zł/wzk nie rozwiąże problemu , konieczna jest cywilizowana ustawa o publicznym transporcie zbiorowym uwzględniająca przede wszystkim potrzeby całego narodu, a nie tylko interesy niektórych biznesmenów jak jest obecnie - niestety obecny projekt UD 126 opracowany przez Ministerstwo Infrastruktury, a będący w dyspozycji Komitetu Stałego RM - w mojej ocenie, gwarantowałby tylko pogorszenie sytuacji.

    Odpowiedz
  • gdzie jest diabeł ?(2019-07-14 12:57) Zgłoś naruszenie 20

    Ponieważ całe zło wynika z fatalnej Ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, więc 1 zł. dopłaty z Ustawy o rozwoju połączeń autobusowych nie może poprawić i nie poprawi w sposób odczuwalny tragicznie kiepskiej sytuacji w pozamiejskiej autobusowej publicznej komunikacji zbiorowej - cudu nie będzie.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie