Ponad 1,2 mld zł z funduszy unijnych trafi do drogowców i kolejarzy. Dzięki tym pieniądzom Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybuduje drogę S17 z Warszawy do Garwolina, zaś PKP Intercity zmodernizuje, a warszawska Szybka Kolej Miejska kupi pociągi.

Umowy o wsparcie inwestycji z funduszy unijnych podpisali w środę przedstawiciele obu kolejowych spółek, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz Centrum Unijnych Projektów Transportowych – rządowej agendy, która ocenia wnioski o dofinansowanie. Wartość wszystkich trzech projektów to ponad 2,7 miliarda złotych, a dofinansowania unijnego z Programu Infrastruktura i Środowisko – ponad 1,2 miliarda.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybuduje prawie 37 km drogi ekspresowej S17 od węzła Lubelska (miejsce, w którym południowa obwodnica Warszawy będzie łączyć się z drogą S17) do Garwolina. "Nowa ekspresówka będzie przebiegać przez powiaty otwocki (gmina Wiązowna, gmina Celestynów, miasto Otwock, gmina Kołbiel) i garwoliński (gminy Pilawa i Garwolin).

Budowa odcinka rozpoczyna się we wsi Góraszka w gminie Wiązowna (za węzłem Lubelska), a kończy w miejscu, w których S17 łączy się z istniejącą obwodnicą Garwolina. Pierwsze prace już się rozpoczęły.