Na początku grudnia Komisja Europejska wyrażała poważne wątpliwości wobec planów kupna linii Air Berlin przez Lufthansę. 8 grudnia KE informowała, że w wyniku transakcji Lufthansa stanie się monopolistą na wielu trasach.
W czwartek wyraziła zgodę na przejęcie części Air Berlin przez Lufthansę. Podała, że jej decyzja została podjęta na podstawie unijnych przepisów dotyczących przejęć. Decyzja jest uzależniona od "spełnienia przez Lufthansę zobowiązań, mających na celu uniknięcie zakłóceń rynkowych".
Chodzi o przejęcie jednej ze spółek zależnych upadłej linii Air Berlin - Luftfahrtgesellschaft Walter (LGW) - która była operatorem lotów krótko- i długodystansowych z lotnisk w Berlinie i Duesseldorfie.
"Naszym zadaniem jest zagwarantowanie, by przejęcia nie pogarszały sytuacji europejskich konsumentów. Lufthansa zaproponowała wprowadzenie środków, które zagwarantują, że skutki przejęcia LGW będą ograniczone dla konkurencji. (...) To rozwiązuje nasze problemy w zakresie konkurencji, więc dzisiaj zatwierdziliśmy przejęcie" - poinformowała w czwartek w komunikacie unijna komisarz ds. konkurencji Margrethe Vestager.
Air Berlin, drugie pod względem wielkości niemieckie linie lotnicze, 28 października ostatecznie zakończyły działalność.