statystyki

Wielkie zmiany na Dworcu Zachodnim. Autobusy zintegrowane z koleją i transportem miejskim

autor: Krzysztof Śmietana20.12.2017, 07:23; Aktualizacja: 20.12.2017, 07:50
Wielkie zmiany na Dworcu Zachodnim

Wielkie zmiany na Dworcu Zachodnimźródło: DGP

PKS Polonus chce za niemal 100 mln zł zbudować nowoczesny, zintegrowany z koleją i transportem miejskim dworzec Warszawa Zachodnia. Trochę to jednak potrwa.

Przez lata nikt w Polsce nie miał pomysłu na to, jak wprowadzić dworce autobusowe w XXI w. W efekcie wiele z nich popadało w ruinę. Niektóre miasta zdecydowały się sprzedać je deweloperom, którzy wznosili zwykle galerie handlowe z wydzieloną, bardzo małą przestrzenią dla autobusów i podróżnych. Taki nieduży dworzec w podziemiach wielkiego sklepu otwarto niedawno we Wrocławiu. I już są obawy, że będzie on za ciasny.

Podobnych błędów chce uniknąć PKS Polonus, zarządca największego dworca autobusowego w Polsce, który znajduje się obok stacji PKP Warszawa Zachodnia. Firma właśnie kończy uzgadniać szczegóły budowy całkiem nowego obiektu, który ma być zintegrowany z sąsiadującą stacją kolejową, planowaną linią tramwajową, a w przyszłości także ze stacją metra.

Ambitny scenariusz zakłada, że na Zachodnim powstanie najpotężniejszy węzeł przesiadkowy w kraju. W stosunku do planów sprzed kilku lat to spora zmiana. Ministerstwo Skarbu jeszcze w 2014 r. chciało sprywatyzować Polonusa i sprzedać grunty przy Zachodnim. Zanosiło się na to, że w tym miejscu powstanie kolejna galeria handlowa z namiastką dworca.


Pozostało jeszcze 78% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie